Samochody mogą być tańsze

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Rzeczposplita”, Komisja Europejska przedstawiła 5 lutego propozycję pozwalającą m.in. sprzedawać samochody nie tylko przez wybranych przez producentów dealerów, ale także przez sieci hipermarketów. Sprzedający samochód nie będzie bowiem już musiał zapewnić jego naprawę w ramach gwarancji i po upływie jej terminu, ale może zlecić tę usługę wyspecjalizowanemu, autoryzowanemu warsztatowi. Dealerzy uzyskają prawo do sprzedaży większej niż jednej marki aut, jednak pod warunkiem, że będą one wyraźnie oddzielone.

Producenci samochodów stracą możliwość ograniczenia obszaru, na którym może działać dany dealer. To pozwoli na stopniowe utworzenie sieci dealerskich obejmujących kilka krajów Unii lub nawet całą wspólnotę.

KE ma nadzieję, że nowe zasady przyczynią się do ograniczenia różnic w cenach samochodów w poszczególnych krajach „15”, które dziś sięgają 30 proc. Mimo wprowadzenia banknotów i monet euro różnice te nie zmniejszyły się.

Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa firmy Samar, która zbiera dane o sprzedaży samochodów w Polsce, rozwiązania proponowane przez KE są możliwe do wprowadzenia w Polsce, choć na razie wydaje się mało realne z uwagi na nierozwiązane kwestie doradztwa przy zakupie i przygotowania samochodów do sprzedaży.

Więcej: Jędrzej Bielecki, Rzeczpospolita, 6 lutego 2001, „Ekonomi i Rynek"

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €