Srebro rządzi
Sprzedawcy biżuterii najwięcej zarabiają na białym kruszcu. Zyski ze sprzedaży liczą franczyzobiorcy sklepów jubilerskich Yes.
W 2011 roku salony jubilerskich Yes obchodziły 30. rocznicę powstania. Urodzinowy rok firma zakończyła okrągłą liczbą 100 sklepów, a na dobry początek kolejnego otworzyła dwa kolejne salony.
- Chcemy w tym roku otworzyć przynajmniej 10 nowych sklepów - zapowiada Maciej Łączkowiak, menedżer ds. ekspansji w firmie Yes Biżuteria. - Żeby przystąpić do naszej sieci nie jest potrzebne doświadczenie w branży jubilerskiej. Wystarczy zaangażowanie, determinacja i trochę kapitału na start. Wszyscy nasi franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, które w pełni przygotowują ich do samodzielnego prowadzenia sklepu.
Biżuterię Yes można znaleźć w galeriach handlowych miast liczących więcej niż 100 tys. mieszkańców. Dużej sieci sprzedaży z doświadczeniem na rynku łatwiej jest pozyskać atrakcyjne miejsce w centrum handlowym i negocjować warunki umowy. Dlatego franczyzobiorca nie musi na własną rękę poszukiwać odpowiedniego lokalu, bo w tej kwestii wyręcza go firma Yes. Na dostosowanie lokalu do standardów sieci trzeba przeznaczyć ok. 7,5 tys. zł na m2. Licencja sieci Yes kosztuje 15 tys. zł.
Z badania przeprowadzonego w 2010 roku przez The Silver Institute wśród 340 sprzedawców prowadzących łącznie 4 tys. sklepów z biżuterią wynika, że największe zyski przynosi sprzedaż srebra. Takiej odpowiedzi udzieliło 57 proc. ankietowanych. Mimo, że biżuteria nie należy do produktów pierwszej potrzeby to aż 52 proc. właścicielu sklepów szacuje wzrost sprzedaży w przedziale od 11 do 25 proc. Najwięcej biżuterii sprzedaje się latem, w tzw. sezonie ślubów. Inne dni w roku, kiedy krzywa sprzedaży rośnie to okres poprzedzający Boże Narodzenie i Walentynki.
(mak)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


