Po schodach do biznesu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy zastój na rynku deweloperskim przekłada się na wyniki branży wykończenia wnętrz?
Sytuacja na rynku deweloperskim ma oczywiście pewien wpływ na sprzedaż wyrobów w naszej firmie, jednak kupujący mieszkania i domy z rynku deweloperskiego nie są jedynymi naszymi klientami. Dostarczany produkty dla klientów budujących swoje domy indywidualnie, obsługujemy także sektor publiczny i inne inwestycje niemieszkaniowe. Takie zróżnicowanie odbiorców powoduje, że obecny zastój na rynku deweloperskim nie powoduje spadków sprzedaży w naszej firmie. Zauważamy natomiast zniżkowy trend w segmencie produktów ekonomicznych oraz wzrastający w grupie artykułów ekskluzywnych.

Do końca 2011 Stairs Center planowało posiadać 10 sklepów. Udało się osiągnąć ten cel?
Tak. Obecnie prowadzimy kilkanaście placówek i ciągle napływają nowe propozycje współpracy. Coraz większe zainteresowanie inwestorów, powoduje jednocześnie konieczność dokładniejszej weryfikacji potencjalnych partnerów. W tym roku możemy liczyć na dalszy szybki rozwój sieci dystrybucji - sądzę, że powinniśmy przekroczyć liczbę 20 placówek firmy. Pojawiają się również pierwsze zapytania płynące z zagranicy. W najbliższych miesiącach prawdopodobnie otworzymy sklepy we Francji oraz Szwajcarii.

Kim są partnerzy sieci? Czy są to podmioty już działające w branży, czy raczej osoby, które dopiero wchodzą na rynek?
Mam określone założenia, które potencjalny dystrybutor powinien spełnić. Oczywiście najchętniej przyjęlibyśmy w nasze szeregi osoby lub firmy, które działają już w branży budowlanej, jednak nie jest to warunek konieczny. Dopuszczamy możliwość współpracy z partnerami rozpoczynającymi pracę we własnych firmach. Natomiast zdecydowana większość naszych dystrybutorów zajmuje się obecnie sprzedażą produktów w branży budowlano-wykończeniowej, projektowaniem wnętrz, wykonawstwem robót budowlanych itp. Nasz koncept skierowany jest głównie do osób, które pierwsze kroki własnego biznesu mają już za sobą, a jednocześnie posiadają pewną wiedzę związaną z branżą budowlaną. Koncept Stairs Center przewiduje uruchomienie kilkudziesięciu profesjonalnych placówek z wyspecjalizowaną kadrą pracowniczą. Osoby prowadzące biznes muszą posiadać zarówno umiejętności handlowe, jak również specjalistyczną wiedzę techniczną. To powoduje, że ponad połowa zainteresowanych osób po odbyciu pierwszej rozmowy rezygnuje z podjęcia współpracy.

Jakie zmiany pojawiły się w systemie franczyzowym Stairs Center?
Wprowadziliśmy opłatę licencyjną, a także system szkoleń terenowych dla nowych dystrybutorów. Określiliśmy również minimalne wartości sprzedaży, które powinny być generowane w sklepach. Myślę, że podobnie jak każda inna rozwijająca się firma, rozpoznajemy nowe problemy i zagrożenia. Staramy się na bieżącą reagować i wprowadzać odpowiednie regulacje, które usprawniają pracę partnerów Stairs Center.

Rozmawiał (gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €