Czysty biznes

Wielu franczyzobiorców prowadzi po kilka placówek. Doświadczenie zdobyte w jednym sklepie przydaje się w kolejnych – mówi Ewelina Kozioł, właścicielka sieci Mydlarni u Franciszka.
Jak Mydlarnia u Franciszka oceniania mijający rok pod kątem rozwoju sieci placówek?
2011 był dla nas bardzo udany - zaczynaliśmy od 15 sklepów, a zakończyliśmy z 35. To o pięć więcej, niż przewidywały nasze plany. Szczególnie intensywna była pod tym względem końcówka roku. Musieliśmy przesunąć kilka otwarć na styczeń tego roku, bo chcieliśmy wszystko dopiąć na ostatni guzik.
Co skłania franczyzobiorców do otwierania kolejnych sklepów?
Do współpracy z Mydlarnią u Franciszka szukamy osób, które będą wkładały w prowadzenie sklepu całe serce. Zanim zdecydujemy się na współpracę z danym partnerem pytamy, czy chce być tylko inwestorem, czy też będzie czynnie uczestniczył w życiu swojego sklepu. Osobom, które już z nami współpracują i osiągają dobre wyniki finansowe łatwiej podjąć decyzję o otwarciu kolejnej placówki franczyzowej. Ktoś, kto dobrze radzi sobie z biznesem w jednej lokalizacji, poradzi sobie też w innych. Rekordzista prowadzi cztery sklepy oddalone od siebie o 50 km.
Jakie są plany firmy na ten rok?
Chcemy, żeby do końca tego roku w sieci działało 100 sklepów. Myślę, że ten plan jest możliwy do zrealizowania, zwłaszcza, że już w lutym pod naszą marką będzie funkcjonowało 50 sklepów z kosmetykami naturalnymi. Nowe Mydlarnie powstaną m.in. w Opolu, Rabce i Nowym Sączu. Z niecierpliwością czekamy także na otwarcie Mydlarni w marcu w Berlinie. Na razie chcemy skoncentrować się na rozwoju sieci w Polsce, ale jeśli pojawią się interesujące propozycje z zagranicy, to nie wykluczamy ekspansji na kolejne rynki.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej