Czy zniknie marka Coffeheaven?
Kawiarnia Coffeeheaven, która do tej pory działała w warszawskiej galerii Wola Park zmieniła logo na Costa Coffee. Czy to początek większych zmian?
Drogi Costa Coffee i Coffeeheaven zeszły się w 2009 roku, kiedy Whitbread, właściciel pierwszej z marek, wykupił pochodzące z polski Coffeeheaven. Costa Coffee zarządza międzynarodową siecią liczącą ok. 1,7 tys. kawiarni na całym świecie, w tym dwunastoma w Polsce. Pod logo Coffeeheaven działa natomiast 80 punktów i dzięki temu ma większą rozpoznawalność od innych kawiarnianych marek. Właśnie rozpoznawalność była przyczyną, dla której międzynarodowy gigant nie zdecydował się na rebranding Coffeeheaven. Przynajmniej na razie, bo jedna z kawiarni właśnie zmieniła logo. Do tej pory klienci warszawskiego centrum handlowego Wola Park pili kawę w kubku z nadrukiem Coffeeheaven, ale od 29 stycznia już z Costa Coffee.
Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska SA, operatora marki Coffeeheaven, wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że niebieskie logo kawiarni nie zniknie.
- Nie planujemy rebrandingu marki Coffeeheaven. Obie marki będą jednocześnie rozwijane z tą samą pasją i zaangażowaniem. Z sukcesem od ponad 12 lat rozwijamy sieć kawiarni Coffeeheaven na polskim rynku i nadal zamierzamy prowadzić tę markę. Przez te wszystkie lata obserwowaliśmy rynek oraz preferencje klientów i uznaliśmy, że teraz nadszedł dobry moment, aby połączyć nasze doświadczenie i umiejętności z ponad 40 letnim doświadczeniem Costa Limited na brytyjskim i międzynarodowych rynkach. W ramach tego samego koncernu będziemy rozwijać dwie marki na polskim rynku: Coffeeheaven i Costa Coffee. To wyzwanie, ale polski rynek ma duży potencjał, a my mamy ambitne plany na dziś i na przyszłość – komentuje Paweł Wasiljew.
Pierwsza kawiarnia Costa Coffee powstała w 2006 roku w Rzeszowie, w 2008 roku było ich już 13 i szumne zapowiedzi uruchomienia stu placówek do 2012 roku. Plany te jednak spełzły na niczym, bo punktów sprzedaży jest obecnie 12. Być może firma chciała zbudować swoją pozycję przejmując innych rynkowych graczy. Okazało się, że siła międzynarodowej marki nie była wystarczająca do wycofania z rynku Coffeheaven. Rebranding placówki w galerii Wola Park niektórzy traktują jako test.
Kawiarnie Costa Coffee w przeciwieństwie do Coffeeheaven prowadzone są przez franczyzobiorców. Operatorem sieci jest spółka eCoffee. Należy ona do notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych funduszu Krezus, z portfela Romana Karkosika, biznesmena i inwestora giełdowego.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


