Carrefour na jeden raz

McDonald’s jest zadowolony z otwarcia restauracji w Carrefourze, ale powtórki na razie nie planuje.
- Carrefour to solidny partner, jednak nasza umowa, którą zrealizowaliśmy dotyczyła wyłącznie placówki McDonald's w ich lokalizacji w Centrum Handlowym Arkadia, gdzie zresztą i tak planowaliśmy uruchomić drugą restaurację - w standardowym formacie. Na razie nie rozmawiamy o kolejnych otwarciach w ramach tej współpracy – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.
Polski oddział sieci „złotych łuków” przygląda się wynikom działającej od grudnia placówki. Nieoficjalnie wiadomo, że notowane przez nią obroty satysfakcjonują operatora. W 2012 roku McDonald's zamierza w tym roku podtrzymać dynamikę wzrostu z poprzednich lat. Przybyć może więc o ok. 20 nowych restauracji.
- Oficjalnie nigdy nie podajemy informacji na temat liczby planowanych otwarć. Poza tym o wiele większe znaczenie z punktu widzenia oceny biznesu mają generowane przychody i zysk operacyjny firmy niż sama wielkość sieci - dodaje Kłapa.
Na ich przyrost McDonald's Polska narzekać nie może, bo jego przychody powiększają się co roku w tempie kilku procent. Rośnie też udział franczyzy w strukturze własnościowej sieci. Od grudnia 2011 roku restauracje prowadzone w Polsce przez niezależnych przedsiębiorców na podstawie umowy franczyzowej stanowią już ponad połowę wszystkich obiektów. Ich procent będzie sukcesywnie powiększany w kolejnych latach. Aktualnie 53 licencjobiorców prowadzi 143 restauracje McDonald’s. Rekordziści mają ich po sześć.
McDonald's obchodzi właśnie 20-lecie działalności na polskim rynku. Firma wygospodarował w swoim budżecie rekordowe środki na marketing. Na samą komunikację związaną z Euro 2012 przeznaczy kilkanaście milionów złotych. Twarzą kampanii sieci przed mistrzostwami ma być Jakub Błaszczykowski, kapitan reprezentacji Biało-Czerwonych.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej