Daewoo-FSO zmniejsza sieć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Puls Biznesu”, postępujące załamanie rynku motoryzacyjnego zmusiło w ubiegłym roku niektóre koncerny motoryzacyjne, a szczególnie krajowych producentów, do redukcji sieci dealerskich. Doszło do pierwszych bankructw salonów samochodów i serwisów naprawczych.

Proces ten w sposób szczególnie dramatyczny dotknął Daewoo-FSO, które kolejny rok z rzędu musi redukować wielkość sieci. W 2001 r. firma wkraczała z 156 punktami sprzedaży, obecnie jest ich 131.

Zdaniem dyrektora departamentu sprzedaży Daewoo-FSO, na razie dealerom bankructwo nie grozi. Przyznaje jednak, że większość punktów balansuje na pograniczu strat i zysków.

Zdaniem analityków, niekorzystnie na pozycji wielu dealerów odbiły się w ubiegłym roku duże akcje promocyjne.
- Niektórzy dealerzy nie wytrzymali finansowo zalecanych przez centralę upustów, sięgających w przypadku niektórych modeli nawet kilkunastu tysięcy złotych. Często musieli dopłacać z własnej kieszeni – twierdzi Marek Konieczny z Polskiej Izby Motoryzacji.

Wielu dealerów próbuje ratować swoją pozycję m.in. zmieniając działalność dealerską na subdealerską. Nie muszą wtedy spełniać wielu standardów wymaganych przy prowadzeniu samodzielnego punktu dealerskiego.

Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 30 stycznia 2002

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €