Duży polski gracz w handlu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Profit”, Żabki są coraz bardziej widoczne na polskich ulicach. Od dwóch lat sieć tych małych sklepów spożywczych rozwija kontrowersyjny poznański biznesmen Mariusz Świtalski. Zabki to kolejna z serii sieci handlowych stworzonych przez tego biznesmena. Wcześniej były sklepy dyskontowe Biedronka i hurtownie Elektromis.

Żabki plasują się dziś na dziewiątym miejscu pod względem popularności sieci handlowych. Wzorem dla nich jest 21 tys. amerykańskich sklepów „7-eleven”. Podobnie mają być „sklepami zawsze po drodze” o powierzchni handlowej 50 mkw. i usytuowanymi na rogu ulicy. Przy tworzeniu sieci sklepów założono, że zasięg oddziaływania sklepów będzie obejmował 300 metrów, klienci winni robić w nich zakupy mniejsze, ale często.

- Jeśli chodzi o sieci handlowe, to Mariusz Świtalski nie ma polskich konkurentów tak nastawionych na sukces finansowy – mówi Marcin Billewicz, prezes Investor Relation Partners - Wyjątkiem jest tu spółka Eldorado, ale ta skupia się na trochę innym segmencie rynku. Polscy handlowcy boją się konkurować z zagranicznym kapitałem.

Więcej: Piotr Karnaszewski, Profit, 28 stycznia 2002

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €