Duży polski gracz w handlu
Były właściciel Elektromisu rozwija już swoją trzecią sieć handlową - sieć sklepów Żabka
Jak podaje „Profit”, Żabki są coraz bardziej widoczne na polskich ulicach. Od dwóch lat sieć tych małych sklepów spożywczych rozwija kontrowersyjny poznański biznesmen Mariusz Świtalski. Zabki to kolejna z serii sieci handlowych stworzonych przez tego biznesmena. Wcześniej były sklepy dyskontowe Biedronka i hurtownie Elektromis.
Żabki plasują się dziś na dziewiątym miejscu pod względem popularności sieci handlowych. Wzorem dla nich jest 21 tys. amerykańskich sklepów „7-eleven”. Podobnie mają być „sklepami zawsze po drodze” o powierzchni handlowej 50 mkw. i usytuowanymi na rogu ulicy. Przy tworzeniu sieci sklepów założono, że zasięg oddziaływania sklepów będzie obejmował 300 metrów, klienci winni robić w nich zakupy mniejsze, ale często.
- Jeśli chodzi o sieci handlowe, to Mariusz Świtalski nie ma polskich konkurentów tak nastawionych na sukces finansowy – mówi Marcin Billewicz, prezes Investor Relation Partners - Wyjątkiem jest tu spółka Eldorado, ale ta skupia się na trochę innym segmencie rynku. Polscy handlowcy boją się konkurować z zagranicznym kapitałem.
Więcej: Piotr Karnaszewski, Profit, 28 stycznia 2002Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


