Paczkomatem na Litwę

Główny konkurent Poczty Polskiej umacnia się za granicą. U naszych wschodnich zainwestował już prawie milion euro.
Po Estonii, Rosji, Hiszpanii, Cyprze, Arabii Saudyjskiej i Chile grupa Integer.pl, dostawca i operator paczkomatów InPost wzięła na celownik Litwę. Na mocy kontraktu z Eesti Post, estońską pocztą publiczną, w pierwszej połowie roku InPost uruchomił już 38 paczkomatów, inwestując 950 tys. euro. W 2012 roku na Litwie stanie dodatkowe 35 urządzeń pocztowych.
Zdaniem Rafała Brzoski, szefa grupy Integer.pl, litewski rynek ma spory potencjał w kontekście usług pocztowych.
- Aktualnie dopiero około 8 proc. Litwinów robi zakupy w internecie, porównując do 13 proc. Estończyków i ponad 20 proc. Polaków. Te rynki mają przed sobą najlepszy, bo najbardziej wzrostowy okres, stąd decyzja, by wejść z Paczkomatami InPost do tych krajów jak najszybciej. Zakładamy, że popularność e-zakupów powinna rosnąć - zarówno w Estonii, jak i na Litwie - nieprzerwanie przez najbliższe 3-4 lata o około 13-18 proc. – przewiduje Brzoska. - Należy przy tym pamiętać, że wyedukowanie społeczeństwa w zakresie zupełnie nowych form nadawania i odbierania przesyłek jest trudne i czasochłonne, więc wejście do tych krajów już w tym i na początku 2012 roku uważamy za strategiczną decyzję.
Grupa Integer.pl chce w ciągu 4 lat uruchomić 16 tys. paczkomatów w całej Europie. Na inwestycję przeznaczy 350 mln euro. Zdaniem zarządu tyle wystarczy, by uczynić InPost numerem 1 na rynku.
- Chcemy być liderem międzynarodowego rynku pod względem dostępności i zasięgu urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek. Jesteśmy przekonani, że tak dynamiczna ekspansja pozwoli nam uzyskać tę pozycję w ciągu najbliższych 4 lat – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Szacowane przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych mogą wynieść do 2013 roku około 20-40 mln euro rocznie.
InPost jest prywatnym operatorem pocztowym działającym już na terenie 150 miast Polski. Za pośrednictwem jego paczkomatów oraz placówek pocztowych doręczane jest ok. 2 mln przesyłek miesięcznie. Inwestycja we franczyzowy punkt sieci waha się od 1 do 10 tys. zł, w zależności od lokalizacji i wielkości lokalu.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

New York Pizza Department
Pizzerie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...