Grudniowy biznes

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spółka X-press Couriers wywodzi się z powstałej w 1996 roku firmy X-press Bikers. W ramach ekspansji sieć w 2008 roku połączyła się z firmą Data Logistics. Dziś realizuje 1,5 tys. przesyłek dziennie i prowadzi 17 placówek X-Store, z których cztery są własnością marki. W najbliższym czasie punkty powstaną także w Łomiankach, Warszawie i Katowicach.

- Chcielibyśmy rozbudować naszą sieć detaliczną i w przyszłym roku planujemy otworzyć kolejnych 20 punktów X-Store - mówi Adam Tomczak, prezes firmy. - W kolejnych latach przewidujemy otwarcie 60 nowych placówek w większych miastach.

Franczyzodawca poszukuje lokali o powierzchni 20-30 m2 w budynkach klasy A. Koszt licencji plus wyposażenie typowego X-Store to inwestycja rzędu 20-25 tys. zł. Franczyzobiorca może także kupić licencję i działający już sklep za niewielką sumę. Przy zakupie licencji firma przekazuje podręcznik operacyjny oraz zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników.

- Na rynku usług kurierskich sezonowość występuje w niewielkim stopniu –dodaje Adam Tomczak. - Ponieważ większość usług świadczymy klientom z segmentu B2B, a nie B2C, dlatego nie odnotowujemy istotnych sezonowych spadków obrotu. Jednak największy popyt odnotowujemy w grudniu.

(boa)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €