Stokrotki kwitną na koniec wakacji

Grupa Handlowa Emperia rozwija detal. Spółka chce zamknąć rok z 20 nowymi Stokrotkami.
Miała być fuzja z Eurocashem, sprzedaż hurtowej dywizji Tradis i poszukiwanie nabywcy na detaliczną część biznesu. Tymczasem połączenie handlowych gigantów stanęło pod znakiem zapytania, a Emperia w najlepsze rozwija swoje sieci sklepów. Właśnie nabyła sześć nowych nieruchomości, w których powstaną własne supermarkety grupy Stokrotka. W tym roku przybyło już siedem sklepów tej marki, a do końca roku ma ich powstać w sumie 20.
Stokrotka wraz z sieciami Delima, Społem Tychy i Maro Market tworzą trzon detalicznej dywizji Emperii. Zarząd spółki od czerwca poszukuje kupca na tę część biznesu. Wartość spółek detalicznych bez nieruchomości wycenia na nie mniej, niż 900 mln zł.
- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu – lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty – wzmocnienie pozycji na rynku - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding.
Oprócz nich w strukturze organizacyjnej grupy działa dystrybucyjna grupa Tradis, w skład której wchodzą franczyzowe sieci Groszek i Delima, Koliber, Euro Sklep i Lewiatan. W 2010 roku Emperia zarobiła na czysto prawie 100 mln zł przy przychodach na poziomie 6 mld zł. Zarząd spółki postanowił podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Wypłaci w sumie 39,2 mln zł, po 2,63 zł na akcje.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...