Lodowy biznes

Już wkrótce zwiększy się liczba franczyzowych lodziarni Häagen-Dazs w Polsce.
Amerykański koncern General Mills, właściciel marki Häagen-Dazs, poszukuje kolejnych franczyzobiorców, którzy uruchomią punkty w warszawskich centrach handlowych (Złote Tarasy i Arkadia), w Galerii Krakowskiej, na krakowskim Rynku oraz w centrach handlowych lub na starówkach we Wrocławiu, Gdańsku i w Poznaniu. Firma prowadzi prowadzi 850 firmowych lodziarni. W Polsce działają na razie dwie placówki franczyzowe.
Lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w najlepszych, prestiżowych lokalizacjach i najpopularniejszych punktach turystycznych, węzłach komunikacyjnych, lotniskach, co gwarantuje bardzo duży przepływ zamożnych klientów. Franczyzobiorca sieci samodzielnie poszukuje lokalu i podpisuje umowę najmu.
Franczyzodawca zezwala na uruchomienie lodziarni w jednym z trzech dostępnych formatów: flagowym, klasycznym i jako stoisko z lodami. Chcąc otworzyć któryś z wymienionych punktów, franczyzobiorca musi spełnić konkretne wymogi, m.in. lokalowe. Największą powierzchnię – min. 120 m2 – zajmuje lodziarnia flagowa. Mniejszy metraż (min. 65 m2) i od 10 do 48 miejsc siedzących to wymogi stawiane franczyzobiorcy, który zdecyduje się na uruchomienie lodziarni klasycznej. W centrach handlowych większych miast otwierane są stoiska o powierzchni min. 25 m2. Ten format lodziarni nie wymaga obsługi kelnerskiej i oferuje od 16 do 24 smaków lodów.
Od tego, na jaki model współpracy zdecyduje się potencjalny franczyzobiorca zależy kwota nakładu. Szacunkowe koszty inwestycji (otwarcia i adaptacji lokalu, wyposażenia, odstępnego za lokal oraz jednorazowej opłaty franczyzowej w wysokości 25 tys. euro) w klasyczną lodziarnię Häagen-Dazs wynoszą około 125 tysięcy euro. Po otwarciu lodziarni franczyzobiorca ponosi wyłącznie koszty wynajmu lokalu, personelu oraz bieżące koszty eksploatacji. Firma nie pobiera żadnych opłat na fundusz marketingowy i z tytułu prowadzenia franczyzy. Marża producenta wliczona jest w cenę zamawianych przez biorcę licencji lodów.
W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. pomoc w analizie biznesowej inwestycji, pakiet szkoleń oraz wsparcie marketingowe.
– General Mills wspiera swoich franczyzobiorców zarówno na poziomie prowadzenia biznesu – planowania lokalizacji, projektowania lokalu i szkolenia personelu, jak również rozwoju. Marka super premium, jaką jest Häagen-Dazs stawia też duże wymagania. Dzięki otwartości firmy na współpracę z franczyzobiorcami, wspólnie szukamy rozwiązań najlepiej odpowiadających lokalnym potrzebom rynku – mówi Andrzej Piątkowski, country manager for Poland.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej