Subway jak dotąd na piątkę

W pierwszym półroczu 2011 fast food otworzył w Polsce pięć restauracji, spółka poprawiła też wyniki sprzedaży.
Pięć nowych restauracji i wzrost sprzedaży o 14 proc. - oto bilans pierwszych sześciu miesięcy tego roku w jednej z największych sieci gastronomicznych typu fast food. Subway serwuje swoje kanapki nad Wisłą już w 41 placówkach, w całej Europie Środkowej i Wschodniej działa 310 punktów. Wszystkie lokale tej marki należą do franczyzobiorców.
- Z punktu widzenia marki Subway bieżący rok w regionie Europy Środkowej i Wschodniej rozwija się bardzo dobrze. Widoczny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy we wszystkich krajach regionu. Wyjątkowo wysoki wzrost obserwujemy w Polsce i w Rosji, które należą obecnie do najszybciej rozwijających się krajów regionu. Podobnego pozytywnego rozwoju spodziewamy się w całym bieżącym roku - mówi Martin Princ, menedżer ds. rozwoju sieci na Europę Środkową i Wschodnią.
Za dobre wyniki sprzedaży w Polsce odpowiada przede wszystkim spory wzrost popularności, jaką cieszy się podstawowy element menu Subway'a – czyli sandwicze.
- W Polsce ilość sprzedanych sandwiczów wzrosła nawet prawie o jedną piątą - twierdzi Martin Princ. - To po części efekt wprowadzenia programu „Sandwicz dnia”, w myśl którego codziennie wybraną kanapkę można zjeść po promocyjnej cenie. Większość klientów, którzy spróbowali sandwicza, wraca do naszych restauracji, a następnie wybiera już według własnych preferencji smakowych, a nie na podstawie oferty promocyjnej.
Subway zarządza siecią blisko 34 tys. placówek na całym świecie. W ubiegłym roku pod względem liczby lokali prześcignął inną gastronomiczną ikonę - McDonald's. Koszt licencji franczyzowej na otwarcie pierwszej restauracji to 7,5 tys. euro, za każdą następną zapłacimy 3,75 tys. euro. Kwota inwestycji we własny punkt Subway to minimum 100 tys. dolarów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej