Skradziony wizerunek
Zjawisko naśladownictwa wizerunku i nazw znanych produktów
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, zjawisko naśladownictwa wizerunku opakowań, znaków towarowych i nazw znanych produktów coraz bardziej się rozprzestrzenia. Jeszcze przed rokiem produkty podobne pojawiały się incydentalnie. Były dostarczane głównie przez niewielkich producentów. Dziś pojawiają się coraz częściej w dużych sklepach i sieciach sklepów dyskontowych. Do ich produkcji zabrały się, również niektóre duże polskie przedsiębiorstwa.
Część produktów to produkty tzw. private labels - są one wykonywane na zlecenie sieci sklepów. Bardzo często strategia takich sklepów opiera się na zasadzie: wprowadzamy nowy produkt typu private labels – przez pierwsze miesiące obecności w sklepie jego wygląd przypomina produkt markowy. Dopiero potem , np. na skutek interwencji producenta produktu markowego, zmieniają wygląd swoich opakowań.
Firma często wprowadzając na rynek produkty podobne wykorzystuje elementy starszych, już wycofanych opakowań markowych towarów.
Od sierpnia tego roku obowiązują nowe przepisy zawarte w ustawie Prawo własności przemysłowej, które mają ograniczyć zjawisko naśladownictwa marek. Jednak część producentów naśladujących producentów markowych uzyskała rejestrację w Urzędzie Patentowym na podstawie starej ustawy, wobec tego nie zamierza się wycofać ze swojej dotychczasowej działalności.
Więcej: Dominika Wielowieyska, Gazeta Wyborcza, 17 grudnia 2001Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


