Drożej przez metki?
Oznaczenie ceną każdego towaru spowoduje wzrost cen
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, dziś wchodzi w życie nowa ustawa o cenach . Jej art. 12 mówi wyraźnie, że towar przeznaczony do sprzedaży detalicznej oznacza się ceną. Minister finansów ma określić w rozporządzeniu, w jaki sposób uwidaczniać ceny towarów oraz przypadki, gdy tego robić nie trzeba.
Handlowcy zrzeszeni w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (do której należą m.in. największe sieci sklepów) alarmują, że wprowadzenie obowiązku umieszczania ceny na każdym egzemplarzu sprzedawanego produktu spowoduje ogromne problemy organizacyjne.
- W sklepach wielkopowierzchniowych sprzedaje się dziennie do 150 tys. produktów, a w okresach świątecznych – nawet do pół miliona sztuk. Dodatkowo ceny ulegają częstym zmianom. Jak ometkować taką ilość towarów? Z punktu widzenia organizacji pracy w sklepie to będzie katastrofa. Obowiązku tego, nie można rozciągnąć na wszystkie produkty m.in. gumy do żucia, ołówki, lizaki – uważa Andrzej Faliński, dyrektor POHiD. Jego zdaniem stracą też klienci sklepów, bo wzrosną koszty sprzedaży.
Według POHiD w krajach Unii Europejskiej nie stosuje się jednostkowego oznaczenia cenami produktów.
Więcej: Marcin Musiał, Gazeta Wyborcza, 12 grudnia 2001Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

