Muszkieterowie na Mazowszu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy szturm na mazowiecki rynek firma przypuści w Warszawie 9 czerwca 2011 roku. Muszkieterowie spotkają się wówczas z kandydatami na franczyzobiorców, którzy planują wejść w struktury francuskiej firmy. Zainteresowani poznają zasady konceptów Intermarché i Bricomarché oraz szczegóły współpracy franczyzowej. W spotkaniu będą uczestniczyć także dotychczasowi partnerzy sieci. Mazowsze to nowy kierunek ekspansji Grupy Muszkieterów. Dotychczas supermarkety Intermarché i Bricomarché powstawały głównie na północnym i południowym zachodzie Polski. Teraz firma skupia się na pozostałych regionach kraju, zaczynając rozwój od Mazowsza.

Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć współpracę z francuską firmą muszą dysponować kwotą 500 tys. zł lub pokryć 20 proc. całej inwestycji, w tym koszt budowy i wyposażenia sklepów. Resztę pokrywa kredyt bankowy uzyskany z poręczenia Grupy Muszkieterów.

- Wkład inwestycyjny nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, tylko wkładem do własnej spółki, która zarządza supermarketem. Po dwóch latach działalności franczyzobiorca może zostać udziałowcem spółki cywilnej Muszkieterów, która kieruje międzynarodową siecią sklepów i zyskuje prawo do otwarcia kolejnego supermarketu – mówi Eliza Orepiuk, kierownik komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Branża „dom i ogród” odgrywa istotną rolę na rynku franczyzowym. Aktualnie w Polsce funkcjonuje w niej 41 sieci i 1084 placówek. Poprawa koniunktury na rynku budowlano-wykończeniowym zachęca do inwestowania, dzięki czemu w przyszłym roku przybędzie liczba placówek licencyjnych.

Rośnie również popularność franczyzy w branży spożywczej. Według najnowszego Raportu o rynku franczyzowym firmy doradczej PROFIT system, na koniec 2010 roku funkcjonowało w Polsce 61 systemów franczyzowych oraz 16353 franczyzobiorców działających w FMCG. W latach 2011–2013 wartość rynku spożywczego zwiększy się o 16 proc. Muszkieterowie chcą w tym czasie zająć kluczowe miejsce i za 2-3 lata otwierać rocznie po 60-100 placówek Intermarché i Bricomarché.

(mk)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €