Północ Nieruchomości podsumowuje pierwszy kwartał
Na opłatach licencyjnych sieć zarobiła o 12 proc. więcej niż przed rokiem.
To był pierwszy kwartał, w którym sieć biur Nieruchomości Północ przedstawiła wyniki w formie skonsolidowanej wraz ze swoją spółka zależną Prospector, zajmującą się zarządzaniem nieruchomościami na zlecenie. Grupa zarobiła w nim na czysto 5,9 tys. zł.
Głównym źródłem przychodów, które w porównaniu do pierwszego kwartału 2010 nieznacznie wzrosły, bo o 2,5 proc., była sprzedaż nieruchomości nabywanych wcześniej na własny rachunek jako towarów handlowych. Na tego rodzaju działalności sieć Północ zarobiła 691 tys. zł, czyli ponad połowę całkowitej kwoty przychodów, które kształtowały się na poziomie 1,2 mln zł. Za jedną czwartą przychodów odpowiadają natomiast wpływy z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Pierwszy kwartał przyniósł też blisko 12-proc. wzrost wpływów z opłat licencyjnych. Przychody należącego do grupy Prospectora wzrosły natomiast o 13 proc.
- Obecnie sieć Północ Nieruchomości liczy 35 oddziałów na terenie całego kraju, a do końca roku 2011 roku planujemy uruchomienie 10 kolejnych placówek - mówi Paweł Sumara, prezes notowanej na alternatywnym rynku giełdowym New Connect spółki Północ Nieruchomości, która w pierwszym kwartale 2011 powiększyła się o oddziały w Olsztynie, Gdańsku, Kielcach, Gliwicach oraz Łodzi.
Sumara oczekuje, że kolejne kwartały 2011 roku będą dla grupy Północ Nieruchomości jeszcze lepsze. Przyznaje jednak, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy spodziewa się średniego spadku cen nieruchomości o ok. 2-3 proc., i to we wszystkich segmentach rynku. W długim terminie trend będzie jednak wzrostowy.
- Utrzymujący się ogromny deficyt nieruchomości mieszkaniowych będzie jeszcze przez wiele lat głównym czynnikiem wzrostu polskiego rynku nieruchomości. Nie pozwoli on na odwrócenie panującego trendu. Ceny będą rosły, jednak tempo tych wzrostów będzie zależne m.in. od stanu polskiej gospodarki, która według szacunków ekonomistów w ciągu najbliższych lat będzie rozwijać się w tempie około 5 proc. rocznie - tłumaczy Sumara.
Jego zdaniem nic nie wskazuje też na to, aby zmieniły się parametry mieszkań najchętniej kupowanych przez Polaków. Nadal najbardziej poszukiwane będą lokale o powierzchniach, które nie przekraczają 50 mkw. Powodem są między innymi wysokie ceny mieszkań w stosunku do wysokości zarobków Polaków.
- Nie bez znaczenia będzie również wiek, technologia budowy i stan zasobów mieszkaniowych. Dużą popularnością będą się cieszyć nowe mieszkania, z kolei coraz mniej będzie chętnych na zakup mieszkań kilkudziesięcioletnich, wybudowanych w technologii wielkiej płyty - mówi Sumara. - Tego typu tendencja może spowodować powstanie dysproporcji cenowych pomiędzy mieszkaniami z rynku pierwotnego i wtórnego (oprócz mieszkań w nowym budownictwie). Tempo wzrostu takich mało atrakcyjnych lokali będzie znacznie wolniejsze w porównaniu ze wzrostem cen nowych mieszkań.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


