NG2 uruchamia franczyzę w Rosji

Spółka chce rozwijać swoją działalność również na Słowacji i Ukrainie.
Pierwszy franczyzowy sklep sieci CCC od marca działa w galerii handlowej Golden Babylon w Moskwie. Na przełomie maja i czerwca kolejny franczyzobiorca otworzy w Rosji dwa nowe punkty. Do końca roku zarząd sieci chce tam otworzyć 7-8 sklepów.
- Tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, nie będziemy otwierać już sklepów franczyzowych na polskim rynku. System partnerski posłuży nam do wchodzenia na rynki zagraniczne, jak Rosja i Ukraina, gdzie również szukamy osób zainteresowanych współpracą – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes notowanej na GPW grupy NG2.
Z franczyzy NG2 nie skorzysta jednak planując ekspansję na rynek słowackim. Tam placówki własne będą otwierane poprzez centralę w Czechach, gdzie marka CCC Boty obecna jest od 2006 i z roku na rok notuje lepsze wyniki.
Pierwszy kwartał 2011 roku nie był jednak dla obuwniczego giganta zbyt pomyślny. W styczniu, lutym i marcu NG2 zanotowało łącznie stratę w wysokości 6,23 mln zł. Dla porównania, początek ubiegłego roku pozwolił firmie zarobić ponad 5 mln zł. Przyczyny gorszych wyników wyjaśnia Piotr Nowjalis.
- W spółce od kilku lat maleje udział sprzedaży do odbiorców franczyzowych w całości przychodów. Jeszcze pięć lat temu placówki partnerów odpowiadały za połowę sprzedaży, w zeszłym roku ta proporcja wyniosła już 9 do 1 na korzyść naszych placówek własnych. Pierwszy i trzeci kwartał to były zawsze okresy, w których nasi franczyzobiorcy zaopatrywali się w towar. To przekładało się na dość wysokie przychody grupy, które pozwalały pokryć straty wykazywane w sklepach własnych. Mniejsza liczba franczyzobiorców odbija się na niższych przychodach w newralgicznych kwartałach, czyli pierwszym i trzecim. A do tego w tym roku zima była wyjątkowo długa, co tradycyjnie ogranicza sprzedaż w odzieżówce – tłumaczy Nowjalis.
Jego zdaniem jednak strata nie ma żadnego znaczenia dla planowanych wyników całorocznych.
- W naszej spółce historycznie zysk bądź strata z pierwszego kwartału ma zaledwie kilkunastoprocentowy wpływ na wynik całego roku – mówi Nowjalis.
Obecnie NG2 prowadzi sprzedaż obuwia poprzez sieć 707 sklepów marek Boti, Quazi oraz CCC, a także CCC Boty w Czechach i jednego sklepu w Rosji. 120 z nich to placówki franczyzowe. Założona przez byłego kolarza Dariusza Miłka spółka największą sprzedaż notuje w salonach CCC, a najmniejszą w punktach Quazi. Zarząd przyznaje, że nie jest zadowolony z wyników tej marki i zastanawia się nad jej dalszym losem. Niewykluczone, że produkty Quazi trafią do pozostałych sklepów NG2, a część placówek zostanie zamknięta.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...