Pizzerie biją się
o klientów i franczyzobiorców
Telepizza zmienia warunki współpracy, Da Grasso rozbudowuje menu i gra promocjami.
Choć w ostatnich latach na naszym rynku gastronomicznym coraz większą popularność zdobywa kuchnia azjatycka, Polacy są dalecy od wykreślenia pizzy z naszego jadłospisu. Na rynku pizzerii konkurencja zaostrza się, a gra toczy się zarówno o klientów, jak i franczyzobiorców.
- W tej chwili współpracujemy z partnerami na starych zasadach, ale jeszcze w tym roku zaoferujemy nowe, bardziej elastyczne warunki franczyzy – mówi Aleksandra Lewicka, marketing menedżer w Telepizzy. - W pierwszej kolejności obejmą one nowych franczyzobiorców. Nowe pizzerie będą miały niższe koszty inwestycji, a także inny sposób rozliczeń finansowych między centralą a franczyzobiorcą. Warunki współpracy z aktualnymi franczyzobiorcami będą ustalane indywidualnie.
Zdaniem Lewickiej niektóre sieci w branży podają nierealne, zaniżone kwoty dotyczące współpracy franczyzowej i otwarcia własnego lokalu.
- Trudno uwierzyć, by za 40 tys. zł można było otworzyć pizzerię. Trzeba wziąć pod uwagę, że na otwarcie lokalu składa się wiele elementów: wynajem, adaptacja, wystrój, jak również pensje dla pracowników czy pierwszy zakup towarów. Realna wydaje się zatem kwota co najmniej o 100 tys. zł wyższa – dodaje Lewicka.
Zmian w warunkach współpracy nie planuje natomiast Da Grasso. Przedstawiciele liczącej ponad 215 lokali sieć pizzerii i restauracji są zdania, że pizza to jedna z najpopularniejszych potraw i trudno spodziewać się, by coś mogło podważyć jej pozycję na kulinarnej mapie świata.
- Moda na pizzę w Polsce i na całym świecie trwa nieprzerwanie od dziesiątków lat. Świadczy o tym także duże zaufanie przedsiębiorców do Da Grasso przekładające się na stały wzrost liczby lokali – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso. - Oczywiście pojawiają się okresowe mody na inne dania, ale nie obawiamy się nagłego odwrotu Polaków od pizzy.
Mimo tego, Da Grasso sukcesywnie poszerza menu o inne dania mięsne i rybne, przekąski, sałatki, desery.
- Z sukcesem wprowadziliśmy także najpopularniejsze potrawy kuchni meksykańskiej. Konsumenci Da Grasso lubią różnorodność, ale pizza od 15 lat jest najważniejszym punktem naszego biznesu – mówi Magdalena Piróg. - Każdy biznes skierowany do masowego konsumenta musi stale się rozwijać i zaskakiwać nowymi pomysłami. W Da Grasso robimy to na dwa sposoby – organizując akcje promocyjne oraz wprowadzając nowe dania do naszego menu.
Niczego w swoim koncepcie nie planuje zmieniać również Wojciech Goduński, właściciel sieci Biesiadowo. Na przekór konkurencji od trzech lat udowadnia, że system gastronomiczny można budować współpracując z przedsiębiorcami dysponującymi już nawet kilkudziesięcioma tysiącami złotych.
- My nie zamierzamy podnosić kwoty inwestycji. Minimalna kwota inwestycji w naszej sieci wynosi 42 tys.zł. Za taką kwotę jesteśmy w stanie urządzić lokal gastronomiczny o powierzchni 70-80 m2 – mówi Goduński. - Kwota podawana przez nas zawiera wszystkie koszty inwestycji: projekt technologiczny lokalu, remont, materiały budowlane, wystrój lokalu, pełne wyposażenie łącznie z zastawą stołową oraz ulotkami na start. Na otwarciu nie zarabiamy ani grosza, nie pobieramy też opłaty licencyjnej.
Zdaniem franczyzodawcy na rynku zaczyna brakować atrakcyjnych lokalizacji, a największe sieci bardzo dużo zarabiają na samych otwarciach. Stąd niektóre z nich zmieniają warunki współpracy, aby przyciągnąć nowych partnerów. Tymczasem Biesiadowo przez trzy lata działalności otworzyło już ponad 60 placówek.
- Jak widać po naszym intensywnym rozwoju nasza polityka biznesowa ma sens. Rozwijamy się, bo nie jesteśmy pazerni – dodaje Goduński.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


