Subway ma najwięcej placówek na świecie

Pod względem sprzedaży niekwestionowanym liderem pozostaje jednak McDonald’s.
Na koniec 2010 roku Subway miał 33 749 restauracji, a McDonald's posiadał ich 32 737. Tym samym Subway stał się największą siecią gastronomiczną pod względem liczby placówek. Trudno jednak mówić o detronizacji McDonald's, bo w tej branży o sile biznesu świadczy sprzedaż sieci, a nie liczba punktów.
- Mamy szacunek dla konkurencji i jej osiągnięć. Dość trudno jest jednak porównywać sieci McDonald's i Subway, bo charakteryzuje je zupełnie inna skala działalności - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. - Nasze restauracje to lokale o znacznie większej powierzchni. Zatrudniają więcej pracowników, dużo większa jest też liczba klientów. Liczba lokalizacji to jeden z istotnych parametrów sieci, ale z punktu widzenia biznesu bardziej liczy się wysokość obrotu czy ilość transakcji. A tu McDonald's pozostaje światowym liderem.
Globalne przychody Subwaya wynoszą 15,2 mld dolarów. Sprzedaż McDonald's jest znacznie większa – w ubiegłym roku sięgnęła 24 mld dolarów. Mimo tego przedstawiciele założonego w 1984 roku Subwaya nie kryją radości z sukcesu i stawiają sobie kolejne cele.
- Jesteśmy dumni, że zaangażowanie wszystkich pracowników i partnerów naszej sieci pozwoliło stworzyć jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Cieszymy się z faktu, że nasze produkty są dostępne dla coraz szerokiego grona konsumentów – mówi Martin Princ, menedżer rozwoju sieci Subway dla Europy Środkowej i Wschodniej Martin Princ. - Nasz wzrost wynika z tego, że oferujemy naszym franczyzobiorcom możliwość zarządzania własnym biznesem według sprawdzonego i prostego modelu, wspartego oddaniem i pracą naszego zespołu na całym świecie. Chcemy się dalej rozwijać, również w Polsce. Chcemy stać się największą siecią w każdym kraju, w którym działamy.
Subway ma w Polsce 38 punktów franczyzowych, natomiast McDonald's przez dwie dekady obecności na naszym rynku otworzył 115 restauracji franczyzowych i 139 własnych.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej