Przykra niespodzianka
Często na odwrocie paragonu nabywca butów może znaleźć „niemiłe” informacje
Jak podaje „Dziennik Polski”, przed kilkoma dniami w krakowskim centrum handlowym M 1, jedna z klientek w sklepie obuwniczym niemieckiej firmy Deichmann, kupiła buty. Po przyjściu do domu przyjrzała się dokładnie paragonowi, znalazła na nim pieczątkę informującą, iż „użytkowanie obuwia przy temperaturach ujemnych może spowodować pękanie wierzchniej powłoki buta. Reklamacje na powyższe nie będą uwzględniane”.
Podobne sytuacje zdarzają się dość często, np. w przypadku niektórych rodzajów zachodniego obuwia sportowego, które – o czym kupujący nie wie – przeznaczone jest do noszenia tylko w hali sportowej, a nie na ulicy.
- Słyszałam, że Deichmann to dobra firma. Nie spodziewałam się więc takiej przykrej niespodzianki. Tym bardziej że na odwrocie paragonu wydrukowano (ale dlaczego tylko po niemiecku ?), iż są to „Wysokowartościowe, markowe buty” - żali się pokrzywdzona klientka.
Często na odwrocie paragonu nabywcy butów mogą znaleźć różne informacje – mówiące o terminie reklamowania wadliwego towaru. Wiele sklepów ogranicza okres rękojmi na obuwie do trzech miesięcy, informując o tym klienta jedynie za pośrednictwem tekstu na paragonie. Zapis taki nie ma żadnej podstawy prawnej.
Z postanowień kodeksu cywilnego, jak również rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz. U. nr 64, poz. 328), jednoznacznie wynika, że generalnie odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towaru trwa rok od daty zakupu.
Więcej: Dziennik Polski, 27 listopada 2001
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

