Szczęśliwa trzynastka

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Intermarché, główna marka Muszkieterów wypracowała w 2010 roku obroty na poziomie ponad 2 910 mln zł, co stanowi 11-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liczba supermarketów powiększyła się w tym czasie o 16 nowych punktów sprzedaży i wynosi obecnie 162. We współpracy ze sklepami Intermarché działa również 29 stacji paliw zlokalizowanych na terenie supermarketów.

Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu "dom i ogród", osiągnęła prawie 6 proc. wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku. W 2010 roku obroty sieci wyniosły 700,5 mln złotych. Z 74 placówkami Bricomarché jest najliczniejszą siecią sklepów typu "dom i ogród" w Polsce.

Obecnie Grupa Muszkieterówjest największą firmą franczyzową w Polsce pod względem osiąganych obrotów. Natomiast jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji. W rok 2011 firma wkroczyła z trzema nowymi sklepami - w Rawie Mazowieckiej, Mogilnie i Trzebini. Do końca roku Grupa planuje otworzyć 23 supermarkety Intermarché i 14 sklepów Bricomarché.

Koszt inwestycji w koncept biznesowy Muszkieterów wymaga od franczyzobiorcy wkładu w wysokości 500 tys. zł lub 20 proc. całej kwoty wymaganej do uruchomienia supermarketu. Na uzyskanie pozostałej części kwoty licencjodawca udziela poręczenia w banku. Dla franczyzobiorcy oznacza to dostęp do kredytów i pożyczek na konkurencyjnych warunkach, dla banku stanowi natomiast potwierdzenie wiarygodności beneficjenta. Wkład inwestycyjny franczyzobiorcy nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, tylko wkładem do własnej spółki, która będzie zarządzać supermarketem. Po dwóch latach działalności franczyzobiorca może zostać udziałowcem spółki cywilnej Muszkieterów, która kieruje międzynarodową siecią sklepów i zyskuje prawo do otwarcia kolejnego sklepu.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem niezależnych właścicieli supermarketów. W Grupie Muszkieterów nie istnieje podległość na linii franczyzodawca (centrala) – franczyzobiorca. Każdy członek Grupy wypełnia podwójną funkcję kierowniczą: z jednej strony jest szefem przedsiębiorstwa, które sam stworzył, z drugiej – pełni funkcję zarządczą w ramach Grupy.

(mk)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €