Karen z wozu, Komputronikowi lżej

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przeważająca większość spółek działających w Polsce podsumowuje właśnie roczne wyniki. Do tego grona nie należy grupa kapitałowa Komputronik, dla której dopiero niedawno rozpoczęła się druga połowa roku obrotowego, liczonego w spółce od kwietnia do kwietnia. Zakończone we wrześniu półrocze przyniosło grupie 360,68 mln zł przychodów i zysk netto na poziomie 2,63 mln zł. Jeszcze przed rokiem spółka notowała blisko 1,5 mln zł straty.

Poprawa wyników to skutek m.in. sprzedaży spółki zależnej Karen, obecnie notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych pod nazwą Clean & Carbon Energy. Prezes Komputronika, Wojciech Buczkowski podkreśla zalety tej transakcji. Z jednej strony Karen nie będzie już obciążał wyników grupy, a z drugiej Komputronik wciąż może czerpać korzyści z faktu, iż zachował kontrolę nad salonami Karen, a także prawo do tego znaku towarowego.

Teraz dystrybutor sprzętu IT chce skoncentrować się na sprzedaży internetowej. Już w pierwszym kwartale do istniejącego już sklepu Komputronik.pl ma dołączyć kolejny elektroniczny kanał sprzedaży pod nazwą Karen.pl. Wojciech Buczkowski liczy też na większy popyt ze strony klientów biznesowych, a także na wzmocnienie pozycji Komputronika na polu przetargów publicznych.

Grupa kapitałowa Komputronik jest największą specjalistyczną siecią oferującą rozwiązania rynku IT, technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej w Polsce. Firma prowadzi sprzedaż sprzętu komputerowego zarówno jako dystrybutor, jak i detalista. Sieć placówek liczy ponad 300 sklepów, z czego ok. 1/3 to punkty franczyzowe. W przyszłym roku liczba punktów może powiększyć się o 10 proc.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €