BioWay rozwija sieć

Trójmiasto lubi zdrowo jeść. Dowodem na to jest rozbudowana sieć barów z żywnością wegetariańską. Jedną z nich jest BioWay.
Na przełomie roku w Gdyni powstanie czwarty punkt tej marki, a w pierwszych miesiącach 2011 r. piąty. – W chwili obecnej pracujemy nad otwarciem kolejnego już baru BioWay. Będzie on zlokalizowany przy jednej z głównych gdyńskich ulic – mówi Przemysław Ciernioch, prezes zarządu BioWay.
Podkreśla on stabilną sytuację swojego konceptu. – Kryzys na rynku ma negatywny wpływ na zyskowność w całej branży, ale akurat BioWay nie ucierpiał na tym trendzie zbyt mocno. Nadal notujemy wzrosty sprzedaży. Nasze ceny są tak niskie, że klienci nadal nie są w stanie przygotować posiłku w porównywalnej cenie w domu i właśnie na tym wygrywamy. Kolejne nowe zjawisko to obniżenie czynszów za lokale nawet w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Co prawda nie dotyczy to już podpisanych umów, ale przy nowych lokalizacjach najemcy mają silną pozycję negocjacyjną. Warto więc inwestować właśnie teraz – zachęca.
W planach firmy jest też uruchomienie sieci BioWay Cafe. Póki co, przy Wałach Jagiellońskich w Gdańsku od czerwca bieżącego roku funkcjonuje pierwsza kawiarnia. Jej oferta przypadła do gustu osobom dbającym o zdrowy tryb życia. Wszystkie serwowane tam kawy pochodzą z upraw ekologicznych i posiadają certyfikat BIO. Dostępne są w wersji wegańskiej lub bezkofeinowej. Oprócz gorących i zimnych napojów można tu wypić świeżo wyciskane soki i spróbować wypieków z pełnoziarnistej mąki, bez dodatku konserwantów.
– Jeżeli chodzi o koncept BioWay Cafe, to jest on w fazie testów i modyfikacji oferty. Pilotażowa jednostka w Gdańsku podlega ciągłym zmianom i na tym etapie nie możemy jeszcze określić, kiedy koncept będzie przygotowany do szerszego rozwoju – wyznaje Ciernioch.
Inwestycja w punkt franczyzowy zamyka się w przedziale 300-500 tys. zł. Dawca licencji nie pobiera opłaty wstępnej. Opłata bieżąca uzależniona jest od uzyskiwanych przez biorcę obrotów i utrzymuje się na poziomie 2-6 proc. Na fundusz marketingowy miesięcznie trzeba przeznaczyć 2 proc. od obrotów. Przewidywany okres zwrotu z inwestycji to ok. trzy lata, natomiast rentowność pojawia się po maksymalnie roku.
Lokal BioWay powinien posiadać powierzchnię od 170 do 220 m2 i lokalizację przy ulicach o dużym natężeniu ruchu kołowego i pieszego.
– Nie oznacza to, że rezygnujemy z galerii handlowych. Pierwsza taka lokalizacja zostanie otwarta na początku przyszłego roku, a negocjacje w sprawie następnej nadal trwają – tłumaczy Ciernioch.
Profil przyszłego biorcy franczyzy BioWay różni się od innych dostępnych na rynku sieci, jeśli chodzi o doświadczenie w gastronomii.
– Do współpracy szukamy pracowitych ludzi, z pasją, bardziej niż z doświadczeniem. Wolimy szkolić od samego początku, niż zmieniać złe nawyki, które najczęściej posiadają ludzie z tzw. doświadczeniem w branży – stwierdza prezes firmy.
(mip)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej