Piłka nożna, paliwo i franczyza

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Lotos chce rozwinąć skrzydła. Do 2015 planuje mieć 30 proc. udziału w polskim rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego. Chce także osiągnąć poziom 10 proc. udziału w detalicznej sprzedaży paliw.

Kluczem do osiągnięcia strategicznych założeń mają być stacje paliw w segmentach premium i ekonomicznym. Oba formaty będą rozwijane zarówno w ramach sieci własnej, jak i punktów franczyzowych. Sieć dystrybucji ma być powiększana także poprzez zakup lub dzierżawę stacji od operatorów niezależnych.

Grupa Lotos postanowiła również wzmocnić rozpoznawalność marki udzielając finansowego wsparcia Lechii Gdańsk, piłkarskiej drużynie z Ekstraklasy. Ustalono, że na razie logo koncernu zagości na koszulkach piłkarzy z Pomorza na trzy lata. Według nieoficjalnych informacji Lechia, której roczny budżet wynosi ok. 22 mln zł, dostanie od Lotosu 5-6 mln zł. To przełom w strategii marketingowej Grupy. Do tej pory Lotos wspierał koszykówkę, siatkówkę, żużel i skoki narciarskie, ale dopiero teraz zdecydował się zagościć również na boiskach futbolowych.

Aktualnie w sieci funkcjonuje ponad 300 stacji, zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Blisko połowa z nich to punkty zarządzane przez partnerów. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €