Bomi straciło 30 mln zł i zapowiada restrukturyzację
Czy koszmarne wyniki kwartalne odbiją się na franczyzobiorcach?
O trzecim kwartale 2010 roku szefowie spółki z branży FMCG chcieliby jak najszybciej zapomnieć. Strata netto od lipca do końca września wyniosła 27,8 mln zł, a jeszcze przed rokiem w tym okresie Bomi zarobiło 3,4 mln zł.
Marek Romanowski, który od miesiąca piastuje funkcję prezesa zarządu spółki, tłumaczy niekorzystne wyniki wysokimi kosztami jednorazowymi, jakie w ubiegłych miesiącach ponosiło Bomi. Wśród nich było między innymi kupno łódzkiego Centrum Dystrybucji. Rada nadzorcza Bomi przyjęła już strategię, która zakłada poprawę rentowności sklepów, dzięki czemu przyszły rok ma się zamknąć ponad 19 mln zł zysku. Strategia wiąże się jednak z koniecznością zawiązania rezerw, a te obciążą tegoroczny wynik finansowy i mogą powiększyć stratę za 2010 nawet do 102 mln zł.
Kiepskie wyniki spółki mogą też spędzać sen z powiek partnerom Bomi, którzy współpracują ze spółką na zasadzie franczyzy. W ramach grupy kapitałowej działa ponad 1150 sklepów franczyzowych Sieci 34, 205 sklepów eLDe oraz 82 punkty Livio. Romanowski przekonuje jednak, że biorcy mogą spać spokojnie.
- Plany restrukturyzacji dotyczą głównie delikatesów Bomi, natomiast nie obejmują sieci franczyzowych. Franczyza nie odczuje cięcia kosztów i będzie dalej rozwijana - zapewnia prezes Romanowski.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


