POF planuje przyszłość

Czy Polska Organizacja Franczyzodawców potrzebuje płatnych biurokratów?
Przedstawiciele Polskiej Organizacji Franczyzodawców dyskutowali o strategii rozwoju z Torbenem Leifem Brodersenem, dyrektorem German Franchise Association, opiekunem POF z ramienia Europejskiej Federacji Franczyzy.
Spotkanie miało charakter warsztatów, na których przedstawiciele POF wspólnie z Torbenem Leifem Brodersenem starali się wypracować strategię rozwoju Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Brodersen opowiedział o procesie rekrutacji nowych członków w GFA oraz o sposobach finansowania i promowania niemieckiej organizacji. Uczestnicy spotkania zastanawiali się, które z doświadczeń GFA mogą pomóc w rozwoju Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Sytuacja POF w porównaniu do innych narodowych organizacji z Zachodu znacznie się różni. Menedżerowie, którzy zarządzają Polską Organizacją Franczyzodawców pracują na jej rzecz w swoim wolnym czasie, nie pobierają za to wynagrodzeń, na co dzień pracują w firmach franczyzowych. Natomiast GFA zatrudnia do pracy w organizacji urzędników, którzy m.in. dbają o jej rozwój, wizytują zrzeszone firmy. Składki wpływające do zachodnich organizacji są powiązane z obrotem wypracowanym przez sieci franczyzowe i są znacznie wyższe niż te w Polsce. Brodersen proponował POF pójście tą samą sprawdzoną ścieżką. Radził, aby Polska Organizacja Franczyzodawców zaczęła organizować płatne szkolenia dla Franczyzodawców dotyczące prowadzenia firmy we franczyzie, w których udział będzie mógł wziąć każdy zainteresowany. Dyrektor GFA twierdził, że POF powinien odpłatnie sprawdzać umowy franczyzowe oraz satysfakcję franczyzobiorców ze współpracy z franczyzodawcami, którzy aplikują na członków organizacji.
Torben Leif Brodersen gościł również na targach Franczyza 2010. W trakcie forum szkoleniowego, które towarzyszyło targom wygłosił wykład na temat: "Czy w Polsce inwestycja we franczyzę jest tak samo bezpieczna jak na Zachodzie".
(smoli)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej