6 tys. osób na Franczyza 2010

Przez trzy dni na 8. Ogólnopolskim Salonie Franchisingu kilka tysięcy osób szukało pomysłu na własny biznes.
Do wyboru mieli 45 różnych konceptów franczyzowych z kraju i z zagranicy. Wśród wystawców znalazły się międzynarodowe tuzy franczyzy, m.in. McDonald’s i Grupa Muszkieterów, obok nich swoje koncepty prezentowali franczyzowi nowicjusze, którzy dopiero rozwijają sieci. Swoje stanowisko na targach Franczyza 2010 miała również Polska Organizacja Franczyzodawców, która czuwa nad etyczną stroną franczyzy w Polsce. Targi odbywały się w dniach 14- 16 października w Pałacu Kultury i Nauki.
- Zainteresowanie Salonem Franchisingu z roku na rok jest coraz większe - mówi Monika Dąbrowska, manager ds. franczyzy McDonald's Polska. - Coraz więcej osób myśli o franczyzie jako sposobie na własny biznes i dla nich Targi są okazją do tego, żeby osobiście porozmawiać z przedstawicielami firm franczyzowych i zweryfikować swoje wyobrażenia o poszczególnych systemach.
Piękna franczyza
Hitem tegorocznego Salonu Franchisingu okazały się firmy zajmujące się kosmetyką i poprawianiem urody. Kolejki chętnych ustawiały się do stoisk No+Vello, czy Yasumi, których przedstawiciele cierpliwie odpowiadali na wszystkie pytania.
![]() |
Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się koncepty związane z medycyną estetyczną i kosmetyką. |
- Praktycznie cały czas ktoś podchodzi do nas i pyta o warunki przystąpienia do sieci - mówi Martyna Królikowska z No+Vello. - Dla wielu osób jesteśmy prawdziwym odkryciem, bo ktoś przyszedł dowiedzieć się czegoś np. o franczyzie gastronomicznej, ale zaciekawił go nasz koncept więc podszedł. Sporo jest też osób, które dokładnie wiedzą po co przyszli na Targi, bo wcześniej szukali pomysłu na własny biznes z Internecie albo w gazecie, a teraz, zanim podejmą ostateczną decyzję, chcą poznać przyszłego partnera i nawiązać z nim pierwszy kontakt.
Przyczyn popularności konceptów związanych z medycyną estetyczną wystawcy upatrują w zmianie mentalności naszego społeczeństwa.
- Polacy mają coraz więcej pieniędzy, które mogą wydać na poprawianie urody i zabiegi kosmetyczne, dlatego rośnie popyt na tego typu usługi. A skoro jest popyt, to naturalna odpowiedzią rynku są kolejne firmy, które mogą go zaspokoić - mówi Sławomir Zaczkiewicz z firmy Image zajmującej się fotoodmładzaniem.
![]() |
Piwiarnie Warki na Ogólnopolskim Salonie Franchisingu wystawiały swój koncept po raz pierwszy. |
Niech nas zobaczą
Targi Franczyza 2010 były dla wystawców nie tylko okazją do zdobycia nowych partnerów biznesowych, ale przede wszystkim szansą na zaprezentowanie konceptu na rynku. Ogólnopolski Salon Franchisingu to jedyna w Polsce impreza branżowa, która od ośmiu lat bez przerwy gromadzi najważniejsze firmy rozwijające się poprzez franczyzę. Renoma, jaką cieszy się Salon Franchisingu z roku na rok przyciąga kolejnych wystawców. Jednym z nich była firma Eurocash rozwijająca Delikatesy Centrum i sieć sklepów abc.
- Chcemy wejść z naszymi konceptami na nowe rynki, dlatego jesteśmy obecni na Salonie – mówi Marcin Woźniak z firmy Eurocash. - Najczęściej na stoisko przychodzą osoby, które gdzieś na południu Polski widziały nasze sklepy i teraz chciałyby zaszczepić ten koncept w swoim mieście.
Nie zabrakło też firm, które wróciły na Targi po kilku latach nieobecności, bo wiedzą, że ten sposób poszukiwania franczyzobiorców jest skuteczny.
![]() |
Kolejny rok z rzędu na Targach obecni byli przedstawiciele sieci Telepizza. |
- Wracamy, bo Targi dają unikalną możliwość zaprezentowania naszych konceptów szerszej publiczności, ale też bezpośredniego spotkania z wieloma potencjalnymi franczyzobiorcami. Zainteresowanie naszą firmą przeszło nasze oczekiwania. Rozmówcy zachwalali atrakcyjne, niskie opłaty w naszej sieci - mówi Janusz Bartkowiak z Grupy Muszkieterów.
Na targach Franczyza 2010 pojawiły się też firmy, które swoje koncepty prezentują w ten sposób już od kilku lat.
- Staramy się wykorzystać różne sposoby poszukiwania partnerów do współpracy, a Targi Franczyzowe są jednym z nich, równie skutecznym jak ogłoszenia w prasie branżowej czy informacje zamieszczane na dedykowanych portalach internetowych. Po ubiegłorocznych targach udało się nam podpisać blisko dziesięć umów, liczę na to, że te będą równie owocne - mówi Marzena Łyszcz z sieci Ada Plus.
Na pytania dotyczące wiarygodności sieci franczyzowych odpowiadali eksperci z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
![]() |
Przez dwa dni odwiedzający Salon mogli wziąć udział w Forum Szkoleniowym. |
- Osoby, które do nas przychodzą poważnie myślą o otwarciu własnego biznesu we franczyzie i w związku z tym oczekują od nas konkretnych informacji. Najczęściej pojawiają się pytania o to jak można sprawdzić system franczyzowy, lub co zrobić, żeby bezpiecznie wejść we franczyzę - opowiada Anna Smolińska z POF. - Mają świadomość tego, że franczyza zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, ale wiedzą też, że nie jest to lekarstwo na wszelkie bolączki.
Wiedza na Salonie
Odwiedzający Salon Franchisingu szukali na nim pomysłu na biznes, ale też okazji do poszerzenia swojej wiedzy o franczyzie. W czwartek i piątek wszyscy chętni mogli wziąć udział w Forum Szkoleniowym, któremu towarzyszyły prezentacje wybranych systemów franczyzowych. W programie znalazły się m.in. wykłady ekspertów z Polskiej Organizacji Franczyzodawców, firmy doradczej PROFIT system oraz prelekcje gości z zagranicy. Wykłady cieszyły się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród młodszych osób odwiedzających Salon.
- Zanim zacznę rozglądać się po stoiskach wystawców, postanowiłam pójść na wykład i dowiedzieć się, czego mogę się spodziewać, kiedy już podejmę decyzję o przystąpieniu do konkretnej sieci - mówi Małgorzata Porębska, uczestniczka wykładu „Etapy przystępowania do sieci franczyzowej”.
![]() |
Wśród wystawców obecna była Grupa Eurocash rozwijająca sieć sklepów abc i Delikatesy Centrum. |
Wystawcy zgodnie twierdzili, że liczba odwiedzających tegoroczne targi była wysoce satysfakcjonująca. Następne targi Franczyzy za rok w październiku.
Poniżej prezentujemy listę tegorocznych wystawców.
|
|
Organizatorami Salonu Franchisingu są: PROFIT system oraz Zarząd Targów Warszawskich. Miesięcznik „Własny Biznes FRANCHISING” oraz portal pomysłów na biznes Franchising.pl objęły patronat medialny nad imprezą. Patronem honorowym jest Polska Organizacja Franczyzodawców.
(mak)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

New York Pizza Department
Pizzerie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...