Apetyt na lody rośnie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Historia marki rozpoczęła się przed prawie 90 laty w Nowym Jorku. Tutaj bowiem rodzina polskiego emigranta, Reubena Mattusa, założyła w 1921 r. lodziarnię produkującą lody owocowe. Od 1961 r. Mattus rozpoczął sprzedawanie lodów pod nazwą Haagen-Dazs. Właścicielem marki - obecnej w 70 krajach - jest General Mills, jeden z największych koncernów branży spożywczej na świecie. Międzynarodowa sieć lodziarni obejmuje ponad 850 placówek, z czego 300 w Europie.

W tej chwili w Polsce znajdują się dwie lodziarnie działające pod tym szyldem, obie znajdują się w Warszawie. Pierwsza przy ul. Nowy Świat, a druga w centrum handlowym Galeria Mokotów. Działają one w systemie franczyzowym. Firma poszukuje też kolejnych biorców licencji.

– Polska jest w Europie Centralnej i Wschodniej kluczowym rynkiem dla amerykańskiej marki Haagen-Dazs. W związku z tym będzie coraz bardziej wspierana poprzez działania marketingowe i handlowe. W konsekwencji przyniesie to też korzyści naszym franczyzobiorcom – mówi Andrzej Piątkowski, dyrektor firmy na Polskę.

W 2011 r. firma planuje otwarcie dwóch placówek Haagen-Dazs, a do 2020 r. ma zostać uruchomionych ok. 15 lodziarni.

– Wartość rynku lodów rośnie. Spowodowane jest to tym, że konsumenci wybierają coraz częściej produkty lepsze jakościowo i droższe. Chętniej będą kupowane lody familijne (w większych opakowaniach), które są spożywane także w okresie zimowym zamiast tradycyjnych deserów – mówi Piątkowski.

Kwota inwestycji waha się w granicach od 125 do 250 tys. euro, w zależności od wybranego formatu lodziarni. Koszty lokalu, jego adaptacji i wyposażenia oraz personelu ponosi biorca. Najbardziej popularna i rekomendowana forma "classic", to lokal o powierzchni min. 60 m2. Opłata franczyzowa wynosi 25 tys. euro, brak jest jakichkolwiek innych opłat. Zakładany okres zwrotu inwestycji, to trzy do pięciu lat.

(mip)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €