Stopiątka wyciąga rękę do franczyzobiorców

Firma, widząc kłopoty z pozyskaniem kapitału przez przyszłych franczyzobiorców, uruchomiła program pomocy finansowej.
Pizzeria działająca pod logo Stopiątka zadebiutowała na rynku w 1998 roku. Dziś jest to sieć, na którą składają się: dwa lokale własne, pięć franczyzowych oraz 10 partnerskich. W istniejących placówkach trwa właśnie rebranding, w efekcie którego w lokalach pojawią się elementy nawiązujące do historycznego auta - Syreny 105. Do historii polskiej motoryzacji ma nawiązywać nawet menu. Firma zapowiada też dalszy rozwój zachęcając potencjalnych franczyzobiorców wsparciem finansowym.
- W 2010 roku gastronomia zanotowała znaczny spadek obrotów. Ograniczenie wydatków na konsumpcję odbyło się jednak kosztem restauracji typu premium. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda na rynku pizzeri, które w ciągu kilku ostatnich miesięcy zanotowały przypływ klientów decydujących się na tańsze produkty – tłumaczy Marcin Ciesielski, właściciel firmy Mastergrupa, operatora sieci Stopiątka. - Ewentualnych przyczyn spadku obrotów wśród firm z branży można upatrywać w szybko rosnącej liczbie nowych lokali typu fast food, który jest spowodowany niską barierą wejścia na rynek, a więc stosunkowo niskimi kosztami inwestycji. Mimo to dla wielu osób chcących rozpocząć z nami współpracę te koszty są ciągle zbyt wysokie. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić program pomocy finansowej.
Stopiątka jako dystrybutor wyposażenia gastronomicznego zakupuje towar, a później odsprzedaje go swojemu partnerowi. Cała operacja odbywa się bez pośrednictwa banków i firm leasingowych, a płatności są rozłożone na wiele lat. Dzięki pomocy za strony franczyzodawcy początkowe koszty inwestycji są zredukowane nawet o 50 proc., a min. kapitał to 30 tys. zł. Program pomocy finansowej jest dopiero wdrażany i dotyczy ostatnio pozyskanych i obecnie pozyskiwanych franczyzobiorców.
Stopiątka stawia na rozwój w mniejszych miastach liczących 15-35 tys. mieszkańców. Podstawowym wymaganiem przed przystąpieniem do sieci jest posiadanie lokalu o powierzchni minimum 70 m2, usytuowanego na parterze wraz z dostępem do parkingu.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej