Jednak fuzja!
Spekulacje się potwierdziły, Eurocash chce Emperii.
Zarząd rynkowego lidera, Eurocashu, przedstawił Emperii propozycję połączenia spółek. Za każdą akcję Emperii akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji Eurocashu pochodzących z nowej emisji. Kandydat do przejęcia ma dwa tygodnie na podjęcie decyzji - po tym okresie czasie ważność oferty wygaśnie.
-Przedstawiona propozycja jest naturalnym krokiem w realizowanej przez Eurocash strategii rozwoju. Opiera się ona na zapewnieniu konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w ich walce z dyskontami i hipermarketami - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. - Jesteśmy przekonani, że wzrost efektywności jaki mogą osiągnąć oba przedsiębiorstwa jest najlepszą drogą do zapewniania konkurencyjności naszych klientów w długiej perspektywie czasowej. Jednoczenie połączenie spółek spowoduje uzyskanie wielu korzyci przez akcjonariuszy i partnerów obu firm. Transakcja będzie miała kluczowe znaczenie dla polskiego handlu detalicznego i pozwoli niezależnym sklepom wykorzysta swój potencjał.
Eurocash chce wykorzystać segmentację rynku i umocnić swoją pozycję poprzez zakup jednego z głównych konkurentów. Połączone siły gigantów pozwoliłyby detalistom skutecznie konkurować z umacniającymi się na rynku dyskontami i marketami. W ciągu ostatnich 14 lat samodzielne „spożywczaki” straciły 41 proc. udziału w rynku. Przez ostatnie 4 lata liczba dyskontów podwoiła się i jest ich w Polsce obecnie ponad 2 tys. W tym czasie wartość ich sprzedaży wzrosła trzykrotnie.
Choć jeszcze wczoraj zarząd Emperii kategorycznie odcinał się od mediowych spekulacji na temat oferty połączenia spółek ze strony Eurocashu, to okazały się one jak najbardziej uzasadnione. Prawdopodobieństwo fuzji w branży jest tym większe, że rynek hurtowego i detalicznego handlu dobrami szybko zbywalnymi (FMCG) jest bardzo rozdrobniony. Nawet po połączeniu Emperii i Eurocashu trzej najwięksi gracze kontrolowaliby niecałe 25 proc. rynku. Ponad 50 proc. udziału w rynku znajduje się w rękach tradycyjnych detalistów.
Wciąż bez odpowiedzi pozostaje pytanie o los franczyzobiorców sieci należących do Eurocash i Emperii. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po stronie Emperii nie ma na razie planów zmian warunków współpracy z partnerami. Jest na to zdecydowanie za wcześnie. Franczyzobiorcy muszą zatem trzymać rękę na pulsie.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


