Prezenty tylko zimą

- o sytuacji na rynku produktów ekskluzywnych opowiada Andrzej Partyka, właściciel sieci Galeria Prezentów.
Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Czy w ciągu ostatnich miesięcy zmieniły się ich preferencje zakupowe?
We wszystkich naszych sklepach niezmiennie najlepiej sprzedają się artykuły piśmiennicze, przede wszystkim Parkera i Watermana. Bardzo popularna jest również mała galanteria skórzana, gdzie prym wiedzie polski producent Marko oraz włoski Christopher Creazioni. W ciągu pierwszego półrocza zanotowaliśmy ogólny spadek sprzedaży. Zmieniły się też nieco kwoty, jakie nasi klienci przeznaczają na zakupy. Rzadziej sprzedajemy produkty droższe niż 600 zł, ale ciągle zdarzają się klienci, którzy na prezenty lekką ręką wydają nawet kilka tysięcy. Dla naszej branży o wiele lepsza jest druga połowa roku, kiedy ludzie nie żałują pieniędzy na świąteczne podarki.
Jakie są plany rozwoju Galerii Prezentów na najbliższe miesiące?
Patrząc na mapę Polski wyraźnie widać, że działamy prawie wyłącznie na południu kraju. Dlatego w najbliższych planach mamy rozwój sieci na północy Polski. Chcemy być obecni w każdym dużym polskim mieście. Niestety nie jest to łatwe, ponieważ w miastach takich jak Szczecin, czy Gdańsk brakuje dobrych lokalizacji w atrakcyjnych galeriach handlowych. Dlatego cierpliwie czekamy i prowadzimy negocjacje mając jednocześnie nadzieję, że już niebawem nasza sieć powiększy się o kolejne sklepy.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej