Długie susy Żabki na parkiet

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Penta Investments, czesko-słowacki fundusz inwestycyjny, odkupiła sieć sklepów spożywczych od poznańskiego biznesmena Mariusza Świtalskiego za ponad pół miliarda złotych. Dziś poszukuje instytucji, która zapewniłaby strategiczne doradztwo w procesie wprowadzania Żabki na giełdę. Analitycy spekulują, czy decyzja właściciela sieci może być jednoznaczna z planami pozbycia się udziałów w firmie.

- Jesteśmy w trakcie wyboru doradcy, który będzie przygotowywał firmę Żabka Polska do debiutu giełdowego - mówi Jacek Spychała, manager ds. public relations sieci. - Proces przygotowania do debiutu nie będzie miał wpływu na sytuację ajentów. Spółka Żabka realizuje długofalową strategię, a publiczna oferta ma dać nam możliwość szybszego rozwoju.

Pierwsze Żabki pojawiły się na rynku w 1999 roku. Od tamtej pory sieć wyrobiła sobie pozycję jednego z najważniejszych graczy na rynku. Obecnie pod tym szyldem działa 2250 sklepów, a zdaniem zarządu sieci Polska ma potencjał, by docelowo pomieścić nawet 7,5 tys. lokali.

Sieć rozwija się nie na zasadzie typowej franczyzy, lecz w systemie ajencyjnym. Ajenci sieci otrzymują wyremontowany sklep wraz z pełnym zatowarowaniem - koszty inwestycji pokrywane są przez Żabkę. Towar podlega kredytowi kupieckiemu, co oznacza, że trzeba za niego zapłacić dopiero po sprzedaży klientowi.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €