Walka o kioski
Ruch i Kolporter, coraz ostrzej walczą o rozwój swych sieci i przejęcie punktów sprzedaży
Jak podaje „Rzeczpospolita”, na rynku dystrybucji prasy zaostrza się konflikt między największymi jej dystrybutorami „Ruchem” i „Kolporterem”
- Tegoroczny spadek przychodów ze sprzedaży prasy sprawił, że narasta walka konkurencyjna. To jest już walka bezpardonowa - mówi Ryszard Miśkiewicz, który jest członkiem zarządu „Ruchu”.
O coraz ostrzejszej rywalizacji, mówi też największy konkurent „Ruchu” – kielecki „Kolporter”, który w ostatnich latach szybko zwiększa przychody i udziały w rynku, oceniane na ok. 30 proc (rynkowy udział Ruchu wynosi prawie 60 proc.)
- W strategię naszej firmy wpisany jest rozwój i tworzenie takich warunków, aby pozyskać do współpracy nowe punkty handlowe o wysokich obrotach – mówi Maciej Topolski, rzecznik „Kolportera”. Nie kryje również, że ta strategia prowadzi do przejęcia niektórych atrakcyjnych punktów „Ruchu”.
Nowych partnerów „Kolporter” pozyskuje przede wszystkim dzięki tzw. opłatom marketingowym za przejście do jego sieci, ponosi też koszty remontów i wyposażenia „przejętych” od konkurencji punktów.
Obaj konkurenci zgadzają się co do jednego – na tym rynku powinno się walczyć ofertą handlową i jakością obsługi klienta detalicznego, a nie marżami.
Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 17 października 2001, „Ekonomia i Rynek”Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

