Przeprowadzone na początku kwietnia tego roku połączenie dwóch firm odzieżowych i przekształcenie ich w spółkę pod nazwą OTCF już przynosi efekty. Zjednoczone w ramach jednego podmiotu marki mają teraz wspólną księgowość, a jako duże przedsiębiorstwo zyskały atrakcyjną pozycję negocjacyjną w rozmowach z potencjalnymi kredytodawcami.
OTCF to spółka powstała w wyniku połączenia firm kontrolowanych przez jednego właściciela – Igora Klaję. Jak sam przyznał w wywiadzie dla magazynu Shopping Center Poland, fuzja to pierwszy krok na długiej drodze przekształceń jego biznesu.
- To jedna z największych fuzji na rynku modowo-sportowym w ostatnich latach, nie licząc przejęcia Artmana przez LPP. Zmiana ma doprowadzić do utworzenia przedsiębiorstwa będącego pod wieloma względami liderem w tej części Europy, jeśli chodzi o branżę outdoorowo-sportową - mówił Klaja. - Zależy nam na przygotowaniu OTCF do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Chcielibyśmy, aby debiut odbył się nie później niż w październiku przyszłego roku.
Kontrolowane przez spółkę OTCF sieć sklepów 4F rozwija się również w formule franczyzowej. Sklepy tej marki mają najczęściej powierzchnię od 100 do 250 m2. Koszty wykończenia i wyposażenia lokalu wahają się od 800 zł do 1,2 tys zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,7 tys. zł. Placówki mieszczą się najczęściej w galeriach handlowych oraz przy głównych ulicach handlowych większych miast.
(gum)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/5372/otcf-umacnia-sie-fuzji-planuje-debiut-gieldowy/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82472 [country_item] => pl [description] => Jak przyznaje prezes OTCF, Igor Klaja, fuzja to pierwszy krok w kierunku debiutu giełdowego. [path] => 079/944/4f_pokaz_stroje.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11667 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83747 [country_item] => pl [description] => Jak przyznaje prezes OTCF, Igor Klaja, fuzja to pierwszy krok w kierunku debiutu giełdowego. [path] => 33a/b21/4f_jed.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 220 [itemserver_id] => 10832 ) ) ) [og_image] => 079/944/4f_pokaz_stroje.jpg [article_date_formated] => 09.06.2010 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82472 [country_item] => pl [description] => Jak przyznaje prezes OTCF, Igor Klaja, fuzja to pierwszy krok w kierunku debiutu giełdowego. [path] => 079/944/4f_pokaz_stroje.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11667 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82472 [country_item] => pl [description] => Jak przyznaje prezes OTCF, Igor Klaja, fuzja to pierwszy krok w kierunku debiutu giełdowego. [path] => 079/944/4f_pokaz_stroje.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11667 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => 4F [id] => 363 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 130000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Stoiska depozytowe z odzieżą sportową [name_length] => 2 [link] => /franczyza/363/4f/ [investmentFormatted] => 130 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 71226 [country_item] => pl [description] => [path] => f4d/75d/4f.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 492 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 20755 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198698 [country_item] => pl [description] => [path] => 983/988/4f-krakow-bonarka-otwarcie-03.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49327 ) [1] => Array ( [pid] => 198697 [country_item] => pl [description] => [path] => b17/163/franczyza3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 49326 ) [2] => Array ( [pid] => 198692 [country_item] => pl [description] => [path] => 959/4a7/4f-krakow-bonarka-otwarcie-05.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49321 ) [3] => Array ( [pid] => 198696 [country_item] => pl [description] => [path] => 8d6/225/franczyza2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 712 [itemserver_id] => 49325 ) [4] => Array ( [pid] => 198695 [country_item] => pl [description] => [path] => 0cc/f89/franczyza1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49324 ) [5] => Array ( [pid] => 198694 [country_item] => pl [description] => [path] => 8e4/515/4f-krakow-bonarka-otwarcie-10.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49323 ) [6] => Array ( [pid] => 198693 [country_item] => pl [description] => [path] => fc2/0bd/4f-krakow-bonarka-otwarcie-07.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49322 ) ) ) ) ) )OTCF umacnia się po fuzji i planuje debiut giełdowy

Spółka powstała w wyniku połączenia 4F Sport Performance i Outhorn chce stać się liderem rynku modowo-sportowego w tej części Europy.
Przeprowadzone na początku kwietnia tego roku połączenie dwóch firm odzieżowych i przekształcenie ich w spółkę pod nazwą OTCF już przynosi efekty. Zjednoczone w ramach jednego podmiotu marki mają teraz wspólną księgowość, a jako duże przedsiębiorstwo zyskały atrakcyjną pozycję negocjacyjną w rozmowach z potencjalnymi kredytodawcami.
OTCF to spółka powstała w wyniku połączenia firm kontrolowanych przez jednego właściciela – Igora Klaję. Jak sam przyznał w wywiadzie dla magazynu Shopping Center Poland, fuzja to pierwszy krok na długiej drodze przekształceń jego biznesu.
- To jedna z największych fuzji na rynku modowo-sportowym w ostatnich latach, nie licząc przejęcia Artmana przez LPP. Zmiana ma doprowadzić do utworzenia przedsiębiorstwa będącego pod wieloma względami liderem w tej części Europy, jeśli chodzi o branżę outdoorowo-sportową - mówił Klaja. - Zależy nam na przygotowaniu OTCF do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Chcielibyśmy, aby debiut odbył się nie później niż w październiku przyszłego roku.
Kontrolowane przez spółkę OTCF sieć sklepów 4F rozwija się również w formule franczyzowej. Sklepy tej marki mają najczęściej powierzchnię od 100 do 250 m2. Koszty wykończenia i wyposażenia lokalu wahają się od 800 zł do 1,2 tys zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,7 tys. zł. Placówki mieszczą się najczęściej w galeriach handlowych oraz przy głównych ulicach handlowych większych miast.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej