Do apteki niedaleko

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć liczy obecnie 21 punktów własnych i jeden franczyzowy. Jedenaście punktów działa pod marką Bliska Apteka, a dziesięć, zlokalizowanych w Olsztynie i okolicach funkcjonuje pod szyldem Superapteka. Obecnie Krzysztof Miezio, twórca sieci, pracuje nad unifikacją znaków handlowych – w niedługim czasie wszystkie punkty będą funkcjonować pod nazwą Bliska Apteka.

- Warunki przystąpienia do sieci są indywidualnie negocjowane z każdym partnerem. Jesteśmy otwarci na oferty współpracy z całego kraju i dajemy wyłączność działania na danym terenie - mówi Krzysztof Miezio. - Misją firmy jest budowanie sieci polskich aptek oraz wzmacnianie pozycji w negocjacjach z producentami, a nie uzyskiwanie jak największych przychodów kosztem portfela franczyzobiorców. Takie zasady współpracy ugruntowują pozycję i umożliwiają dynamiczny rozwój sieci, która będzie sprawnie konkurować z zagranicznym kapitałem. Chcemy, aby franczyzobiorca czuł się współwłaścicielem naszej sieci.

Marcin Ratajczak, menedżer sieci podkreśla, że inwestycja we własny biznes w branży aptekarskiej to bezpieczny pomysł na lokowanie pieniędzy.

- Branża farmaceutyczna nie odczuła kryzysu zbyt mocno - mówi przedstawiciel sektora. - Podstawowym powodem jest to, że klienci dopiero w ostateczności rezygnują z zakupu lekarstw. To dobra pierwszego rzędu i popyt na nie nie słabnie tak szybko, jak w innych branżach.

Ratajczak wyjaśnia, iż przypadki likwidacji małych aptek pokazały, że w tej branży korzystne jest funkcjonowanie w grupie. Okazało się, że sprawne zarządzanie, reklama i marketing pozwoliły na osiąganie zysków w lokalizacjach, gdzie mniejsze apteki nie wytrzymywały konkurencji.

- Sieć przewiduje dalszy dynamiczny rozwój poprzez pozyskiwanie aptek współpracujących, pojedynczych i istniejących grup - mówi Marcin Ratajczak. - Obecnie prowadzimy rozmowy z innymi, mniejszymi grupami aptek, w celu rozbudowy sieci i zwiększenia możliwości zakupowych.

Bliska Apteka poza lekarstwami ma w swojej ofercie także badania gęstości kości, dermokonsultacje oraz indywidualną opiekę farmaceutyczną dla stałych klientów. Kupowanie w placówkach sieci pozwala zbierać punkty, które klient wymienia później na potrzebne pozycje lekowe.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €