Carrefour opuszcza Portugalię
Właściciele sieci chcą skupić się na ekspansji w szybko rozwijających się regionach.
Carrefour w Portugalii jest obecny od 20 lat i rozwinął tam sieć 524 sklepów, których wartość może wynosić nawet 680 mln dolarów. W ostatnim czasie scenariusz opuszczenia portugalskiego rynku przez francuską sieć stał się coraz bardziej prawdopodobny.
Prezes spółki, Lars Olofsson chce koncentrować się na rynkach, które jego zdaniem oferują sieci możliwość zdobycia wiodącej pozycji. Stąd też realizacja planów ekspansji na rynku bułgarskim, gdzie w środę otwarty został drugi sklep pod marką Carrefour.
Przed rokiem Olofsson zdecydował się zakończyć działalność supermarketów na terenie Rosji i południowych Włoch. Ograniczył też liczbę sklepów w Belgii. W Portugalii Carrefour w ostatnich latach przegrywał walkę z takimi konkurentami, jak Lidl czy zarządzający siecią Pingo Doce Jeronimo Martins. W 2009 r. sprzedaż Carrefoura spadła o 17 proc. do 825 mln euro.
Sieć supermarketów działa w 31 krajach. Najwięcej sprzedaje we Francji. Ten rynek odpowiada za ponad 43 proc. sprzedaży sieci. Kolejne 37 proc. przypada na pozostałe kraje europejskie. 12 proc. obrotów Carrefoura jest realizowane w Ameryce Łacińskiej, a 7 proc. w Azji.
Jak przewidują analitycy, w pierwszym kwartale Carrefour zanotuje wzrost sprzedaży o 4,4 proc., obracając towarem wartym blisko 24 miliardy euro. W Polsce, poza tradycyjnymi supermarketami, Carrefour od 2007 roku rozwija franczyzową sieć sklepów osiedlowych pod szyldem 5 minut.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


