Dobre wyniki Muszkieterów

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 2009 roku Grupa Muszkieterów, do której należy sieć sklepów spożywczych Intermarche i typu „dom i ogród” Bricomarche osiągnęła w Polsce obrót równy 3,2 mld złotych, odnotowując tym samym 14 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Polscy Muszkieterowie przodowali też w liczbie nowych placówek. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o o 27 nowych punktów sprzedaży, co sprawia,że obecnie Polska ze 145 sklepami działającymi pod szyldem Intermarche i 70 Bricomarche jest trzecim rynkiem dla Grupy Muszkieterów pod względem wielkości sieci, zaraz po Francji i Portugalii.

Na rekordowe wyniki Grupy zapracowały obie marki Muszkieterów obecne na polskim rynku. Sieć sklepów spożywczych Intermarche zamknęła 2009 rok z wynikiem 2,61 mld złotych obrotu, co stanowi 11 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym natomiast jej udziały w rynku supermarketów przekroczyły 15proc.. Obroty sieci Bricomarche wyniosły 62 mln. zł i wzrosły o 26 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

- Polscy Muszkieterowie mają odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje by kontynuować dalszą ekspansję samodzielnie. W 2010 roku planujemy otwarcie 27 nowych sklepów Intermarche, 17 Bricomarche oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach, a do 2012 roku zamierzamy podwoić liczbę sklepów obu sieci. W dalszej perspektywie planujemy stworzenie sieci 800 sklepów Intermarche i 400 Bricomarche, przy czym zgodnie z przyjętą koncepcją wybieramy pod nowe inwestycje miasta do 70 tys. mieszkańców. - mówi Marek Feruga, nowy prezes Grupy Muszkieterów. - Obok rozwoju obu sieci skoncentrujemy się także na modernizacji sklepów i dalszych udogodnieniach dla klienta oraz zmianach w asortymencie produktów. Do 2012 roku zmienimy także wszystkie logotypu supermarketów Intermarche i Bricomarche.

Muszkieterowie są obecni w 8 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Hiszpanii, Portugalii i na Bałkanach. W 2009 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły 34 miliardy euro zaś sieć liczyła 3760 punktów sprzedaży.

(mak)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €