Branża gastronomiczna nie chudnie w kryzysie

Spowolnienie gospodarcze, obecne od prawie dwóch lat, odbiło się na koniunkturze w wielu segmentach rynku.
Straty liczyli zarówno deweloperzy, jak i sektor finansowy czy producenci samochodów. Osławiony kryzys nie dotknął, a nawet wzmocnił branżę usług gastronomicznych. Wychodzi ona z niego silniejsza i bardziej prężna niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy coraz rzadziej jadają w domu. Ten trend jest wyraźnie widoczny w badaniach zachowań konsumentów prowadzonych przez firmę SMG/KRC.
Z każdym rokiem zwiększa się zarówno odsetek osób deklarujących, że na mieście jadają przynajmniej raz w tygodniu, jak i tych robiących to częściej. Równocześnie sama branża gastronomiczna rozwija się niezwykle szybko. Świadczy o tym wzrost zysków na poziomie około 10 proc. w 2009 r. odnotowany przez AmRest – jednego z głównych graczy na rynku restauracji szybkiej obsługi. Przy spadkach dochodów w większości innych usług - wynik ten można uznać za bardzo dobry i świadczący o doskonałym wyczuciu koniunktury przez właścicieli barów i lokali szybkiej obsługi. Wszyscy oni potrafili bowiem na przestrzeni kilku ostatnich lat doskonale przewidzieć kierunki rozwoju. Dlatego dziś, gdy wiele segmentów liczy straty, liderzy branży gastronomicznej podsumowują udany rok i już szykują się do nowych inwestycji.
Czy rynek lokali gastronomicznych jest już przepełniony? Czy nie ma już miejsca na dalszą konkurencję? Na oba pytania eksperci odpowiadają: nie. Po pierwsze, jeżeli chodzi o stołowanie się poza domem, ciągle jesteśmy w europejskiej drugiej lidze. Dla porównania - na 1 tys. Polaków przypada 1,5 lokalu gastronomicznego, na Zachodzie natomiast 3 lub więcej - wynika z danych Euromonitora. Pozwala to sądzić, że w tym segmencie jeszcze długo znajdzie się miejsce dla nowych firm. Nie będą to jednak ogromne korporacje, ale przede wszystkim indywidualni przedsiębiorcy, działający w ramach sieci franczyzowych znanych i rozpoznawanych marek.
- Naszym franczyzobiorcom proponujemy proste i konkurencyjne zasady – mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP. - My oferujemy im zbiór zasad niezbędnych w prowadzeniu własnej restauracji i możliwość działania w ramach znanej marki. Od naszych partnerów wymagamy jedynie spełniającego wymogi lokalu i odpowiedniego wkładu własnego. Z ponad 500 systemów działających na zasadzie franczyzy najlepsze wydają się obecnie te funkcjonujące w branży gastronomicznej. Według naszych szacunków taka inwestycja zwraca się już po 2 latach – dodaje Marzena Krupińska.
(agaka)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

New York Pizza Department
Pizzerie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...