Dwie filozofie handlu
Firmy odzieżowe powoli znikają ze Śródmieścia Warszawy i przenoszą się do centrów handlowych
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", centra handlowe przypominają minimiasta, gdzie przemieszcza się tłum weekendowych klientów, którzy potrafią spędzić w centrum cały dzień, mając do dyspozycji kilkadziesiąt sklepów, wiele restauracji, barów, sal zabaw dla dzieci, parkingów i, co ważne, bankomatów.
Właściciele butików mogą liczyć na wsparcie administratorów centrów, którzy za pomocą akcji marketingowych starają się przyciągnąć klientów, by jak najdłużej zostali na terenie centrum.
- Teraz klienci mają czas na zakupy w soboty i niedziele. Widać to wyraźnie na przykładzie naszego sklepu przy ulicy Świętokrzyskiej, który prosperował słabiej niż butik w centrum handlowym - mówi Lidia Kalita współwłaścielka firmy odzieżowej Simple.
Tradycyjne sklepy, tzw. przy ulicy, oferują większą anonimowość i bardziej indywidualną obsługę, niektóre działaja od lat i zaskarbiły sobie lojalność klientów. Jednak tych najbardziej zamożnych mogą zniechęcać brakiem miejsc parkingowych i niedogodnymi godzinami otwarcia.
Tu obowiązuje inna filozofia. Klient musi się do wybranego sklepu pofatygować, zaś w centrum handlowym do kolejnego butiku wchodzi się mimo woli, po drodze.
Anna Krężelewicz, Gazeta Wyborcza, 10 października 2001, "Supermarket"
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

