Przejęcie Da Grasso dopiero w lecie

Sfinks podpisał aneks do przedwstępnej umowy zakupu Da Grasso. Zgodnie z nowymi ustaleniami przejęcie 100 proc. udziałów w sieci pizzerii nastąpi 31 lipca tego roku.
W myśl umowy przedwstępnej, podpisanej pomiędzy spółkami w październiku ubiegłego roku, Sfinks miał przejąć 100 proc. udziałów Da Grasso najpóźniej do końca stycznia 2010. Nowa marka w portfelu Sfinksa miała go kosztować 40 mln zł. Termin przejęcia został jednak przesunięty o pół roku.
- Po kompleksowym badaniu pozytywnie oceniamy perspektywę włączenia Da Grasso do naszego portfolio i synergie, jakie możemy osiągnąć z tego tytułu - komentuje Tomasz Morawski, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
W ciągu tych dodatkowych sześciu miesięcy spółki będą przygotowywać się do integracji. Da Grasso ma przygotować założenia i dane liczbowe, na podstawie których Sfinks opracuje biznesplan dla sieci pizzerii. Będzie on określał sposób i model realizacji założeń biznesowych, które zdecydowały o połączeniu.
- Due diligence wykazało obszary, których modyfikacja może zwiększyć potencjał naszej spółki i korzyści, jakie wspólnie osiągniemy w wyniku połączenia. Dlatego naszym priorytetem na najbliższe miesiące będzie skupienie się na szczegółach operacyjnych i ścisła współpraca ze Sfinksem. Da Grasso ma potencjał, by efektywnie działać w strukturach tej spółki, dlatego tym bardziej zależy nam, by się jak najlepiej do tego przygotować - mówi Karolina Rozwandowicz, prezes zarządu oraz współwłaścicielka spółki Da Grasso.
Po przejęciu Da Grasso Sfinks Polska będzie największą firmą restauracyjną w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek. Obecnie Sfinks zarządza 111 restauracjami działającymi w trzech sieciach: Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło. W ramach sieci Da Grasso w 114 miastach Polski działa 176 pizzerii oraz 4 restauracje.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej