Sfinks idzie na zakupy

Sfinks Polska stanie się właścicielem 100 proc. udziałów Da Grasso najpóźniej do końca stycznia przyszłego roku.
Sfinks Polska podpisał już z Da Grasso umowę warunkową sprzedaży. Przejęcie nastąpi po przeprowadzeniu audytu Da Grasso, który ma rozpocząć się w październiku, i spełnieniu pozostałych warunków formalno-prawnych umowy. W skład Sfinksa wchodzą już restauracje chińskie - Wook i orientalne - Sphinx. Teraz, za sprawą Da Grasso, do portfolio firmy dołączy jeszcze kuchnia włoska.
Do 31 stycznia 2010 r. Sfinks przejmie 100 proc. udziałów w sieci pizzerii Da Grasso. Nowy zakup będzie kosztował spółkę 40 mln zł, z czego połowę Sfinks zapłaci teraz, a kolejne płatności mają być rozliczane w zależności od wyników osiąganych przez sieć w latach 2010-2014. Funkcję prezesa Da Grasso w dalszym ciągu będzie sprawować obecna prezes i współwłaścicielka spółki, Karolina Rozwandowicz.
- Informacje, jakie do tej pory zebraliśmy na temat sieci Da Grasso, pozwalają na pozytywną ocenę potencjału tej inwestycji, chociażby z racji pozycji rynkowej i skali działania spółki oraz komplementarnego charakteru Da Grasso w stosunku do naszych marek. Oczywiście kondycja spółki musi zostać potwierdzona przez wnikliwe badanie jej sytuacji, dopiero wtedy będą mogły zapaść wiążące decyzje - zastrzega Tomasz Morawski, wiceprezes zarządu Sfinks Polska. - Obecna sytuacja rynkowa to dobry moment na przejęcia i już od kilku miesięcy obserwujemy branżę gastronomiczną pod kątem potencjalnych okazji inwestycyjnych i poszerzania naszych wpływów. Oczywiście równolegle zamierzamy rozwijać obecnie zarządzane sieci poprzez otwieranie kolejnych lokali - w Polsce na zasadzie franczyzy, poza granicami na zasadzie masterfranczyzy – dodaje wiceprezes Sfinksa
Sfinks Polska zarządza obecnie 112 restauracjami. Da Grasso to franczyzowa sieć 176 pizzerii zlokalizowanych w 114 miastach Polski. Po jej przejęciu Sfinks będzie największą spółką restauracyjną działającą w segmencie casual dining pod względem liczby zarządzanych placówek.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej