Agenci z zasadami

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Międzynarodowa sieć agencji nieruchomości ReMax rozpoczyna podbój Indii. Firma planuje otwierać co roku 20 nowych placówek w każdym z 28 stanów. W Europie Środkowo-Wschodniej najsilniejszą jak dotąd pozycję ReMax zdobył w Czechach, gdzie powstało już 150 oddziałów.

Stanisław Korzeniowski, dyrektor regionalny ReMax Poland, uważa, że polski rynek nieruchomości i pośrednictwa mógłby rozwijać się równie szybko, gdyby wszyscy uczestnicy rynku przyjęli pewne wzorce z Zachodu.

- Po pierwsze konieczna jest zmiana sposobu myślenia wśród potencjalnych franczyzobiorców – mówi Korzeniowski. - W Stanach Zjednoczonych czas zawierania umowy to zazwyczaj maksymalnie półtora miesiąca, w Polsce proces decyzyjny franczyzobiorcy trwa nawet do roku. Powinniśmy wyzbyć się obaw dotyczących utraty niezależności. Franczyza nie tylko nie ogranicza przedsiębiorcy, ale daje pewnego rodzaju zabezpieczenie i opiekę.

Kolejną kwestią wspominaną przez Korzeniowskiego jest wykorzystanie rachunków powierniczych. Chronią one pieniądze klienta, dopóki nie będzie on przekonany, że nieruchomość nie ma ukrytych wad.

- To powszechnie stosowane rozwiązanie w innych krajach – mówi dyrektor ReMax Poland. - Nie rozumiem, dlaczego nie jest popularne w Polsce. Podstawowym sposobem ochrony interesów klienta jest jednak przykładanie większej wagi do etyki zawodowej agenta nieruchomości. Agent nie powinien pośredniczyć w zakupie nieruchomości, jeśli są wadliwe. Taki proceder niestety często ma miejsce, co należy jednoznacznie potępić.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €