Jak kupujemy
Instytut Gfk Polonia zapytał Polaków czy chodzą na bazary, do sklepów osiedlowych, do samów i hipermarketów
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", za Instytutem Gfk Polonia, niemal połowa Polaków przyznaje, że rzadko zapuszcza się na targowiska. Wybierają je raczej kobiety i osoby starsze. Wydaje się żę targowiska to raczej lokalna specyfika. Wielu mieszkańców zachodniej i centralnej Polski deklaruje, że bardzo często robi tam zakupy, natomiast mieszkańcy południowo-zachodniej i południowo-wschodniej Polski bardzo żadko dokonuje zakupów na targowiskach. Największymi zwolennikami bazarów są warszawiacy - aż 27 proc. bardzo często kupuje na straganach.
W sklepach osiedlowych realizuje swoje zakupy połowa osób legitymujących się wykształceniem podstawowym i co trzecia osoba z wyższym wykształceniem. Ciekawostką jest, że 26 proc. właścicieli telefonów komórkowych nie przepada za zakupami w małych osiedlowych sklepach.
Małe samy - ich czas przeminął. Anonimowość (w porównaniu ze sklepami osiedlowymi) i mały wybór (w porównaniu z supermarketami) zniechęcają klientów. Chodzą tam głównie osoby w średnim wieku - może z przyzwyczajenia.
Super- i hipermarkety nie są najpopularniejszym miejscem zkupów, choć pewnie sądzą tak ci, którzy bywają tam w weekend. Klienci chodzą tam, ale raczej rzadko. Wyjątkowo to mężczyźni w dużej mierze są ich bywalcami, częściej niż kobiety. W Warszawie aż trzy czwarte ankietowanych deklaruje, że kupuje w super- i hipermarketach często i bardzo często.
Delikatesy nie są lubiane, rzadko a nawet nigdy nie zagląda tam aż 81 proc. ankietowanych.
Centra handlowe wbrew wrażeniom mieszkańców największych miast nie ma ich w Polsce tak dużo. Nie są więc popularnym miejscem zakupów. Dominują w nich młodzi klienci. Ankietowani z Warszawy, biją pozostałych na głowę, w częstotliwości dokonywanych zakupów w centrach.
Więcej: Magda Kłodecka, Gazeta Wyborcza, 10 września 2001, SupermarketWyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

