Kościelny franchising

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", w USA wiele zgromadzeń założyło własne biznesy, by spłacić ogromne kredyty hipoteczne zaciągnięte w czasie boomu budowlanego w latach 90. Kościoły muszą łatać dziury w budżecie - coraz mniej osób przychodzi na msze, darowizny są coraz niższe.

Pastorzy mówią jednak, że nie chodzi im głównie o pieniądze, a o to by dotrzeć do jak największej liczby owieczek. Siłownie, McDonald's i kawiarnie mają przyciągnąć potencjalnych wiernych, a przychody z własnej działalności gospodarczej przeznaczane są na różne programy społeczne.

Południowi baptyści mają najwięcej pomysłów na rozkręcenie interesu. Parafia w Tacoma w stanie Washington podpisała umowę franchisingową ze Starbucks i niedługo otworzy pierwszą przykościelną kawiarnię tej sieci.

Więcej: Elizabeth Bernstein, Gazeta Wyborcza, 3 września 2001, "The Wall Street Journal Europe"

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €