Turystyczne last minute

Mimo że Polacy częściej decydują się na spędzanie urlopu w kraju, to nie brakuje klientów zainteresowanych wyjazdami zagranicznymi.
Branża turystyczna przechodzi kolejną trudną próbę. W latach ubiegłych przeszkodą w uzyskaniu wysokich wyników finansowych przez biura turystyczne było kilka czynników. Najważniejszym z nich był atak terrorystyczny na World Trade Center w 2001 roku. Rok później w południowo-wschodniej Azji pojawił się wirus SARS. Obecnie obawy przed podróżowaniem do Ameryki Łacińskiej i USA wywołuje inny wirus, powodujący tzw. świńską grypę. Jednak najboleśniej branża odczuwa kryzys rynków finansowych. Z początkiem roku wysokie kursy walut spowodowały znaczny wzrost cen wycieczek zagranicznych.
- Większość klientów woli poczekać na oferty last minute, licząc, że będą dużo tańsze od wycieczek wykupywanych z dużym wyprzedzeniem, choć należy pamiętać, iż w ostatniej chwili najatrakcyjniejsze oferty są już wykupione – wyjaśnia Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. - Mimo że niektóre biura podróży rezygnują z droższych kierunków, na przykład greckiego Peloponezu czy Sardynii, my nadal notujemy zainteresowanie podróżami do wymienionych miejsc.
Jak twierdzą przedstawiciele biur turystycznych oferujących partnerski system współpracy, otwarcia kolejnych placówek to tylko kwestia czasu, bo mimo chudszego portfela, Polacy i tak częściej niż do tej pory wybierają się za granicę – zarówno w celach rekreacyjnych jak i służbowo.
Inwestycja w biuro podróży Multita wynosi ok. 30 tys. zł, a w biuro podróży Sun Club – 35 tys. zł.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej