W kryzysie też się strzygą
O sytuacji na rynku fryzjerskim opowiada Beata Berendowicz, współwłaścicielka sieci salonów fryzjerskich Berendowicz&Kublin.
Ubyło klientów w salonach fryzjerskich Berendowicz&Kublin?
Markowym salonom ze stabilną pozycją na rynku kryzys jest niestraszny. Silna marka, wysoka jakość usług, eleganckie wnętrza to wystarczająca recepta na sukces. Polski rynek fryzjerski podąża śladami hiszpańskiego, a to właśnie na Półwyspie Iberyjskim obserwujemy coraz większą dominację markowych salonów gwarantujących najwyższą jakość. Przed kryzysem w branży fryzjerskiej był wzrost i spore inwestycje w nowe salony. Nie zauważyliśmy spadku w przychodach poszczególnych placówkach. Mało tego, właśnie otwieramy nowy salon w Warszawie. Chcemy, aby nasza sieć do 2013 roku liczyła 30 punktów. Obecnie działa pięć własnych i pięć franczyzowych salonów.
Czy wasz franczyzobiorca powinien być fryzjerem?
Nie jest to konieczne. Franczyzobiorca musi przede wszystkim umieć zarządzać salonem. 150 tys. zł to kwota, która jest potrzebna do otwarcia salonu naszej sieci. Inwestycja wzrasta, gdy placówka ma się mieścić w centrum handlowym. Wówczas same koszty remontu wynoszą ok. 100 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, a opłata bieżąca 3 tys. zł. Raz w roku franczyzobiorca jest zobowiązany uiścić opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 1 proc. od obrotu. Salon zaczyna być rentowny średnio po upływie sześciu miesięcy. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to dwa lata.
rozmawiała (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej