Rafineria Gdańska rozbudowuje sieć stacji benzynowych

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje "Puls Biznesu", RG posiadjąc blisko 300 patronackich i 21 firmowych stacji paliw jeszcze długo pozostanie daleko w tyle za swoim największym krajowym konkurentem.
- W ciągu dwóch miesięcy kupimy od prywatnych właścicieli siedem stacji benzynowych. Do końca roku nasza firmowa sieć powinna zaś liczyć 30 placówek. Każdego roku podpisujemy również 30-40 umów patronackich -mówi Wojciech Żurawik, prezes Rafinerii Gdańskiej.
Istotny przełom może jednak nastąpić dopiero w chwili kapitałowego wejścia do firmy inwestora strategicznego. Rotch Energy i jego partnerzy dużo obiecują.
- W ciągu kilku lat planujemy rozbudowę sieci detalicznej RG naewt do 1000 stacji, z czego około jednej piątej będą stanowiły stacje firmowe. Pozostałe mają funkcjonować na zasadzie franchisingu - przekonuje David Wood, szef projektu zakupu Rafinerii Gdańskiej w konsorcjum Rotch Energy.
Zdaniem "Pulsu Biznesu" nie ma wątpliwości, że przygniatającą przewagę nad rywalem na naszym rynku ma PKN Orlen. Firma posiada 1429 własnych i 635 patronackich stacji paliw, co daje jej około 30 proc. udział w sieci detalicznej w Polsce (udział Gdańska sięga 4 proc.).

Więcej: Pawł Janas, Puls Biznesu, 14.08.2001

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €