Własna firma to jest to!

Zanim kupi się licencję na biznes, warto przeczytać, jak z otwarciem i prowadzeniem firmy poradzili sobie inni franczyzobiorcy. Z prac nadesłanych na konkurs "Mój franchising" wynika, że umiemy wykorzystać szanse, które niesie kupno licencji franczyzowej.
Własna firma dla wielu jest ważna jak własna rodzina. Gdy ktoś opowiada o swoim biznesie, często mówi o nim „moje dziecko”. Chcieliśmy dać szansę franczyzobiorcom, aby pochwalili się na portalu „swoimi dziećmi”. Daliśmy im przestrzeń, aby opowiedzieli o swoich sukcesach i trudnościach, które musieli przezwyciężyć pracując na swoim. Na konkurs "Mój Franchising" nadesłano kilkadziesiąt prac. Z tekstów wynika, że traktujemy własne firmy z ogromnym zaangażowaniem i że umiemy wykorzystać zalety franchisingu. Najważniejszą zaletą tekstów napisanych przez franczyzobiorców jest ich szczerość: każdy kto planuje biznes franczyzowy będzie mógł z nich dowiedzieć się wystarczająco dużo, aby nie powielić błędów poprzedników. W tym sensie teksty zgromadzone w tej kolumnie są niezwykle pożyteczne dla początkujących. Autorzy napisali, jak wybierali markę, czy otwarcie punktu franczyzowego było trudne czy łatwe, kiedy i czy w ogóle zaczęli zarabiać, co jest najważniejsze w prowadzeniu ich biznesu na co dzień.
Organizatorami konkursu był McDonald’s Polska oraz redakcja magazynu „Własny Biznes FRANCHISING”.
Jury składające się z przedstawicieli redakcji oraz firmy McDonald’s zdecydowało, że na szczególne wyróżnienie zasługują te prace, w których autorzy najlepiej zaprezentowali zyski płynące z kupna licencji franczyzowej.
- I miejsce i nagrodę w wysokości 5 tys. zł zdobyła pani Zofia Szymańska, prezes GS „Samopomoc Chłopska” w Miłomłynie, która przekształciła swój sklep w Groszka (Emperia Holding), dzięki czemu klienci Miłomłyna zaczęli mieć swój markowy sklep i przestali jeździć na zakupy spożywcze do Ostródy. Praca została także nagrodzona za umiejętność obserwowania rzeczywistości ekonomicznej i wykorzystanie szans i okazji, które przynosi wiedza o biznesie.
- II miejsce i nagrodę 3 tys. zł zdobyli państwo Agnieszka Pawlina i Karol Jankowski za tekst o pierwszym roku funkcjonowania ich pizzerii Presto. Nagrodę przyznajemy za przejrzyste zaprezentowanie trudnego procesu wyboru licencji, ukazanie zalet płynących z franczyzy oraz za szczerość w opisie ryzyka biznesowego. Dodatkowe punkty za ładny język i potoczystą narrację.
- III miejsce i nagrodę 2 tys. zł otrzymuje pan Marcin Stróżyk za umiejętność połączenia franczyzy Yamaha z własnym talentem muzycznym i biznesowym, co przyniosło mu sukces w postaci dużej szkoły na 170 uczniów. Praca zyskała dodatkowe punkty za opis walki o dobrą lokalizację.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...