Jest zima, jest dobrze
Prognozy finansowe Intersport Polska w zbyt dużym stopniu zależą od wielkości sprzedaży sprzętu zimowego - twierdzą przedstawiciele firmy.
Grupa Intersport jest największą detaliczną siecią sportową na świecie. Jeśli brać pod uwagę wysokość obrotów, firma wyprzedza amerykański Foot Locker i francuski Decathlon. W Polsce działa obecnie 25 sklepów Intersport, a w bieżącym roku planowane jest otwarcie dwóch kolejnych - w Opolu i Częstochowie. Spółkę bardziej niż kryzys finansowy martwi niesprzyjająca pogoda, szczególnie w sezonie zimowym.
- Według naszych informacji Intersport nie poniósł strat związanych z kryzysem. Wynika to z faktu, że naszymi klientami są w większości przypadków osoby, które kupują u nas droższy sprzęt specjalistyczny. I nawet jeśli portfel tej grupy klientów zmniejszył się, to nie na tyle, żeby kogoś zniechęcić do zakupu – mówi Artur Mikołajko, prezes zarządu.
Firma opracowała plan wzrostu sprzedaży, który zakłada m.in. skrócenie okresu sprzedaży sprzętu zimowego z siedmiu do czterech miesięcy, poszerzenie oferty całorocznej oraz lepsze zarządzanie towarem. Ten ostatni zostanie zrealizowany poprzez uruchomienie nowoczesnego magazynu, którego budowa zostanie w części sfinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Zysk netto spółki wyniósł w 2008 roku 642 tys. zł. Zarząd tłumaczy tak niską kwotę niesprzyjającymi warunkami pogodowymi, mniejszą liczbą klientów w centrach handlowych w okresie świątecznym oraz tym, że nowe sklepy nie zdążyły jeszcze wypracować zwrotu z inwestycji.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

